Autor: Hando Sinisalu • 4. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupmeeste sortiment on optimaalne

Uuringufirma AC Nielsen Estonia jaekaubanduse klienditeenindusejuht Oliver Risti sõnul optimeerivad kaupmehed oma sortimenti, mis on nende tarbijatega paremini vastavuses.

Risti sõnul soovivad kaupmehed pakkuda enda klientidele õiget sortimenti õiges kohas, ehk siis trend on optimeerimise suunas, mis tähendab, et kaubavalik muutub tarbija soovidega paremini vastavaks.

"Turuosade kasvamine toimub uute poodide avamise arvelt ning kõik suuremad ketid on oma poodide arvu suurendanud," ütles Rist. Ning ta näeb, et kasvutrendis on just keskmise suurusega kauplused. "Seni hüpermarketitele keskendunud Prisma räägb, et plaanib tulevikus avada supermarketeid.

Risti hinnangul proovivad suured jaeketid igas väikeses linnas kohal olla. "Eestis on tarbijate elu ilus – kaupmehed konkureerivad omavahel tõsiselt ja seetõttu ka teenivad vähe," ütles Rist.  

Rist esineb 9. aprillil Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 2014: Kuidas tarbijat tegelikult mõistaettekandega "Kuidas kujundada sortimenti tarbija eelistusi silmas pidades?". 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757