Risti sõnul soovivad kaupmehed pakkuda enda klientidele õiget sortimenti õiges kohas, ehk siis trend on optimeerimise suunas, mis tähendab, et kaubavalik muutub tarbija soovidega paremini vastavaks.
"Turuosade kasvamine toimub uute poodide avamise arvelt ning kõik suuremad ketid on oma poodide arvu suurendanud," ütles Rist. Ning ta näeb, et kasvutrendis on just keskmise suurusega kauplused. "Seni hüpermarketitele keskendunud Prisma räägb, et plaanib tulevikus avada supermarketeid.
Risti hinnangul proovivad suured jaeketid igas väikeses linnas kohal olla. "Eestis on tarbijate elu ilus – kaupmehed konkureerivad omavahel tõsiselt ja seetõttu ka teenivad vähe," ütles Rist.
Rist esineb 9. aprillil Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 2014: Kuidas tarbijat tegelikult mõistaettekandega "Kuidas kujundada sortimenti tarbija eelistusi silmas pidades?".