Uuringufirma AC Nielsen Estonia jaekaubanduse klienditeenindusejuht Oliver Risti sõnul optimeerivad kaupmehed oma sortimenti, mis on nende tarbijatega paremini vastavuses.
Risti sõnul soovivad kaupmehed pakkuda enda klientidele õiget sortimenti õiges kohas, ehk siis trend on optimeerimise suunas, mis tähendab, et kaubavalik muutub tarbija soovidega paremini vastavaks.
"Turuosade kasvamine toimub uute poodide avamise arvelt ning kõik suuremad ketid on oma poodide arvu suurendanud," ütles Rist. Ning ta näeb, et kasvutrendis on just keskmise suurusega kauplused. "Seni hüpermarketitele keskendunud Prisma räägb, et plaanib tulevikus avada supermarketeid.
Risti hinnangul proovivad suured jaeketid igas väikeses linnas kohal olla. "Eestis on tarbijate elu ilus – kaupmehed konkureerivad omavahel tõsiselt ja seetõttu ka teenivad vähe," ütles Rist.
Rist esineb 9. aprillil
Tarbijakäitumise Aastakonverentsil 2014: Kuidas tarbijat tegelikult mõistaettekandega "Kuidas kujundada sortimenti tarbija eelistusi silmas pidades?".
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ajutine kauplus ehk pop-up pood hea võimalus testida uusi ideid ja kontseptsioone, ütles Aalto Ülikooli turunduse teaduskonna uurija ja lektor Antti Sihvoneni
Emori uuringute tulemuse järgi väheneb järjest nende inimeste hulk, kes naudivad mööda poode käimist ning ostude sooritamist. Pigem eelistatakse ostud kiirelt ja mugavalt sooritada.
Äripäeva kaubandusjuhtide teemaveeb kaubandus.ee viis märtsi keskel läbi uuringu suuremate kaubandusettevõtete seas, millest selgus, et suurem osa vastanud ettevõtetest ei telli turu-uuringuid vaid eelistavad ise uurida kliendi soove.
Uuringufirma Dive Eesti tegevjuht Kerli Soosalu rääkis, et Eestis kasutatakse mystery shoppingut vähem kui Lätis ja Leedus, rääkimata Lääne- Euroopast.
Selver laiendas oma premium-segmendi kodukaupade valikut, tuues Eesti turule eksklusiivse Maku Elements köögitarvikute sarja ning lisades valikusse ka Soome disainiikooniks kujunenud Marimekko tooted.