• 05.12.14, 08:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: otsemüügi populaarsus kasvab

Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni poolt läbi viidud uuringu kohaselt on 54% küsitletud Eesti elanikest ostnud tooteid otsemüügi kaudu, mida on 14% võrra rohkem kui 2011. aastal. Kahekordistunud on ka pidevalt ning mitu korda ostvate klientide arv.
Viimase kolme aasta jooksul on otsemüügi lojaalsete klientide arv Eestis tõusnud 17%ni, 2011. aastal oli pidevalt otsemüügi vahendusel ostvaid kliente 7%. Eestis teevad kõige sagedamini oste maakonnakeskustes elavad naised vanuses 36-45 eluaastat.
“Eelkõige on see oluline otsemüügi assotsiatsiooni liikmetele, kes püüdlevad selle poole, et ühekordse ostu asemel suudetaks tagada rahulolev ja õnnelik klient, kes meie ettevõtteid usaldab. Suur enamus, ligi 70% klientidest jääb otsemüügi vahendusel ostetud toodetega rahule ning 22% arvamus on neutraalne. Kolme aasta jooksul oleme suutnud kõigil Balti turgudel klientide arvu kasvatada, seega oleme suures osas oma eesmärgi täitnud,” ütles Balti otsemüügi assotsiatsioonide peasekretär Gintautas Zaleckas.
Zaleckase hinnangul on otsemüük aastate jooksul populaarsust kogunud kõigis Balti riikides. Statistika põhjal näib otsemüük kõige populaarsem olevat Lätis, kus otsemüügi vahendusel on tooteid ostnud ca 60% elanikkonnast. “Uuringu kohaselt on väga suur osa Eesti elanikkonnast ostnud vähemalt korra tooteid otsemüügi kaudu, ka lojaalseid kliente on Eestis kõige enam,” lisas ta.
Eestis peetakse otsemüügi peamisteks plussideks toodete mugavat kättetoimetamist (30%), toodete soodsamat hinda võrreldes tavapoodides müüdavaga (22%) ning nende unikaalsust (19%). Kõige enam ostetakse otsemüügi kaudu kosmeetikat ja hügieenitarbeid (60%) ning majapidamistarbeid (35%). Oluliselt vähem ostetakse riideid ja aksessuaare, raamatuid, mänguasju, kirjatarbeid ning audiovisuaalseid materjale.
Lisaks selgus uuringust, et sõbrad ja tuttavad (46%) on jäänud peamiseks otsemüügi kohta käiva teabe allikaks. Teisel kohal on otsemüüjate esitlused (24%) ning kolmandat kohta jagavad reklaamvoldikud, -kataloogid, -brošüürid (19%) ja reklaamid Internetis (17%).
Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni ja uuringufirma Turu-uuringute AS poolt korraldatud omnibuss-uuringu eesmärk oli välja selgitada riigi elanike arvamus otsemüügi kohta. Uuringu valimisse kuulusid 1010 vastajat vanuses 15–75 eluaastat. Tulemusi analüüsis rahvusvaheline uuringufirma Sprinter.
Eesti Otsemüügi Assotsiatsioon, mis asutati 2002. aastal, on vabatahtlik mittetulunduslik kaubandusühing. See ühendab endas firmasid, mille ärimudeliks on otsemüük. Alates 2010. aastast kuulub assotsiatsioon Balti Otsemüügi Assotsiatsiooni alla, mille liikmed on liitumise järjekorras Avon, Oriflame, GNLD International, Herbalife, Amway, Zinzino, Lux, Mary Kay, NL International ja Morinda.
Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt-inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija kodus, või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele