Autor: Karoliina Vasli • 3. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laojääkide müüja käive rühkis ligi kahe miljonini

InSalesi asutajal pole isegi kontorit, ent käive on rühkinud ligi kahe miljoni euroni.

Oluline on leida oma tugevaim külg, olgu selleks siis laojääkide müük nagu InSalesil või keskendumine välisturgudele, mida ilmestab Sauna Badetonne näide.

Gaselli TOPis on viiendal kohal Andrei Tou kine firma InSales, mis on spetsialiseerunud jaemüügile posti või interneti teel. “Tegeleme seisma jäänud toodete ehk siis laojääkide müügiga,” selgitas ta. “Näiteks jääb mõne suure kaubandusketi lattu seisma mingi toode, mida ta ise pole enam võimeline müüma ja siis müüme me toote tema eest maha. Enamasti on selleks arvuti- ja kodutehnika.”

IT-toel suur roll

Toukine ütleb, et põhimõtteliselt on viimaste aastatega nullkäibega projektist kasvanud firma, mille käive oli 2014. aastal juba ligi kaks miljonit eurot. “Eelmine aasta oli meie firmale väga edukas: me laiendasime tunduvalt oma kliendibaasi geograafilist ulatust ning hõivasime oma turunišis üsna kindla positsiooni, mis annab suurepärased võimalused edasiseks kasvuks.” Ta peab silmas Eesti naaberriike ning haarde laiendamisega jätkatakse ka tänavu. Toukine sõnutsi loeb selles valdkonnas palju just IT-pool, kliendihaldustarkvara üritatakse järk-järgult edasi arendada, et kokkuvõttes tõhusamalt töötada.

Hoopis teises valdkonnas tegutseb Tartu firma Sauna Badetonne, mis pakub laias valikus torusaunu ja kümblustünne. Firma juhatuse liige Taisto Piir ütles, et kliente neil jätkub ja kaupa müüakse võrdselt nii edasimüüjatele kui ka lõpptarbijatele.

Rõhk välisturgudel

Firma eestikeelne kodulehekülg on algeline: pildi kõrval kontaktandmed ja ongi kõik. Turundusse ei panusta? Taisto Piir muigas ja tunnistas, et tegelikult on nad orienteeritud Kesk-Euroopa turgudele, ennekõike Saksamaale ja Šveitsi. Saksakeelsel koduleheküljel avaneb hoopis teine pilt ühes rohke fotovalikuga. “Eesti turg on nii väike. Kuna meil kontakte oli välis maal juba varasemast, hakkasime oma tooteid seal reklaamima ja leidsime kiiresti palju ostjaid,” rääkis Piir. Viimasel ajal on hakatud tegutsema ka Suurbritannia suunal ning loodetakse sealgi oma tooteid müüa.

Kohalikule turule ei kipu

Saunad ja tünnid tehakse valmis Otepää koostööpartneritega ning läkitatakse seejärel välismaale. Suuremat laienemist takistab aga ressursipuudus. “Teeks veel rohkem, aga lihtsalt füüsiliselt ei jõua. Saunade ja tünnide tegemine ei ole lihtne.” Aga Eesti turg ei paelu üldse? “Ütleme nii, et oleme fookuse võtnud välismaale. Meie Eesti veebilehel on ka just sel põhjusel vähe infot, et ei taha end siin väga näidata.”

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757