• 17.03.15, 11:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kalev endiselt lemmikbränd, Maxima esikümnes

TNS Emori brändide edetabeli uuringust selgub, et Eesti elanike meeldivaimate brändide edetabelit juhib endiselt Kalev. Esikümnesse mahtusid (tähestikulises järjekorras) veel: Gmail, Elion, EMT, ETV, Maxima, Skype ja Youtube.
Kalev on olnud Eesti elanike kindel lemmik 2009. aastast, mil teostati esimene sarnasel meetodil põhinev uuring. Google on aasta-aastalt edetabelis koha võrra ettepoole liikunud ning on sellel aastal eelistajate arvu poolest Kalevil tihedalt kannul. Võrreldes eelmise aastaga on märgatava tõusu läbi teinud Swedbank, EMT ja Elion. Üldiselt on positsioon paranenud internetitehnoloogia brändidel, mis on edetabelis tahapoole tõrjunud toidukaupade brändid. Kui näiteks 2009. aastal oli toidukaupade brände edetabeli esikahekümne seas 7, siis sellel aastal oli neid vaid 3.
Eesti elanike meeldivaimate brändide edetabel TOP 3:
1. Kalev2. Google3. Swedbank
Valdkondade lõikes on meeldivaimad brändid vastajate hinnangul järgmised: Maxima, Prisma, Apollo, Rahva Raamat; Samsung, Audi, Volkswagen; Kalev, Tere, Rakvere; Google, Swedbank, Elion.
kaubandus:
tehnika ja autod:
toidu- ja esmatarbekaubad:
meedia, telekommunikatsioon, finants:
Brändide edetabeli uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade brändid üldise meeldivuse alusel. Selgitamaks välja populaarseimad brändid, palusime vastajal etteantud nimekirja kasutades valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi – valik tuli teha 145 nimetuse ja logo seast (valik toimus mitmeetapiliselt). Brändide nimekirja aluseks on TNS Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringu alguses kaardistati meeldivaimad brändid ka lahtise küsimusega, et hiljem oleks võimalik korrigeerida vastajatele etteantavat brändide nimekirja.
Uuringus osales 2015. aasta jaanuaris 1276 Eesti elanikku vanuses 15–65 aastat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele