Autor: Maarit Eerme • 23. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida on Eesti kaupmeestelt õppida Hiinalt?

M-kaubandus kasvab kiiresti igal pool maailmas ning see moodustab pea 30% kogu veebimüügikäibest aastaks 2018. Seda teed juhib Hiina, sest 2014. aasta kolmandas kvartalis oli Hiina m-kaubanduse panus 33,4% kogu e-kaubandusest, kirjutab IGD enda ülevaates. Kuid mida oleks Eesti kaupmeestel õppida Hiinalt.

1. Hiina e-kaupmehed mõtlevad esimesena mobiilile

Mobiil muutub üha olulisemaks osaks e-kaubanduse ettevõtete jaoks: Alibaba müüs mobiili kaudu 2014. aasta teises kvartalis 33%, mis tõusis 20,8 punkti võrreldes aasta varasema perioodiga. Kaupmehed ise julgustavad kliente selle trendiga kaasa minema ja pakuvad neile erinevaid kuponge ning suuremaid allahindlusi.

Näiteks Tmall supermarketi imporditud toodete osakond pakub populaarsetele toodetele allahindlust, kui ost on sooritatud läbi mobiili. Yuhaiduan reklaamib mobiili veebis iga päev muutuvaid pakkumisi, et julgustada inimesi seda saiti külastama.

2. Mobiilse rahakoti maksed on laialdaselt aktsepteeritud

Hiinas kasutab mobiilset rahakotti rohkem kui 190 miljonit aktiivset kasutaja, kellel on juurdepääs online-offline kauplustele, saavad maksta kommunaalmakseid, panna arsti juurde aega kinni, maksta taksosõidu eest ja teha mobiiliga investeeringuid.

Näiteks jaeketid Allday, Kedi ja Family Mart Shangais pakuvad ostjatele soodustust 10%, kui nad maksavad mobiilse rahakotiga. Kassapidaja skaneerib vöötkoodi kliendi nutitelefonist.

iPhone’i sõrmejälje identifitseerimine teeb makse veel turvalisemaks ja aitab  kasvatada pakutavate finantsteenuste hulka.

3. Sotsiaalsus ja mobiil on omavahel rohkem integreeritud

Tootjad ja jaemüüjad jagavad klientidele teavet läbi sotsiaalmeedia, et ennast tarbijaga rohkem siduda. Hiinas on populaarsed Weibo, Twitter, WeChat ja WhatsApp.

Näiteks Olay jagab kuulsuste fotosid, nende nahahooldusnõuandeid ja kasutajate kogemusi ning tal on 1,9 miljonit jälgijat Hiina Weibos. Või CocaCola seob jälgijaid mängude kaudu ning Walmart reklaamib kala hinnakampaaniat koos retseptiga.

4. Sotsiaalmeediat kasutatakse innovaatiliselt 

Hiina kaubanduskeskus Aeon saadab ostlejatele mobiili keskuse korruseplaanid läbi sotsiaalmeedia, et neil oleks uues keskuses kergem liigelda. Carrefouri sotsiaalmeedia lehel saavad kliendid lugeda toodete tutvustusi kui ka soetada neid samu tooteid sealt samast.

5. Mobiili äpid teevad ostlemise lihtsamaks.

Kaupmehed üle kogu maailma arendavad mobiili äppe, et edastada infot, siduda kliente pakkudes neile mänge ja lihtsalt ligipääsu veebikauplusesse. Hiina viimase aja innovaatilised näited: iWatsoni appis on toodete informatsioon, reklaam ja kasulike näpunäidetega õpetlikud videod, kus annavad nõu kvalifitseeritud apteekrid ja tervishoiu töötajad. Hiina kõige kiiremini kasvav kaupmees Yonghui on arendanud äppi, et muuta ostlemine lihtsamaks. Kliendid saavad valida sama päeva tarne või kauplusesse järgimineku vahel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757