• 10.04.15, 14:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 tüüpviga e-poes, mis vihastavad ostjat

Kuigi õnnestunud e-kaubandus on väga tulus ettevõtmine, siis veebis ei ole väga kerge tooteid müüa, sest konkurents on väga suur.
Et olla edukas, peab veebipood tõesti väga kasutajasõbralik olema. Veebileht e-commerce platforms toob välja 10 enamlevinud viga e-poodides, mis ajavad ostjad nö hulluks.
E-kaubanduse peamine eesmärk on meelitada võimalikult palju kliente veebi ja suurendada veebipoe külastajate ostjate hulka (conversion rate), aga seda ei juhtu, kui su veebilehel on palju vigu. Näiteks alates valest fotost toote kõrval kuni keerulise teeni ostu sooritamisel. Iga viga veebikaupluses maksab teile püsikliente ehk te kaotate raha.
Analüüsige läbi järgnevad e-kaubanduses enim levinud vead ja proovige neid vältida:
1. Toote kirjeldus
Sul võib olla väga hea veebileht ning parimad tooted ja fotod, kuid kui sul ei ole sellele vastavat toote kirjeldust, siis kliendid ei tea su tootest mitte midagi ja neil ei ole infot ka kuskilt mujalt saada. See on väga suureks miinuseks neile klientidele, kes ostavad tooteid peamiselt internetist.
On väga palju veebikauplusi, kus kirjeldus ei lähe kokku toote fotoga või foto juures ei ole üldse kirjeldust. Klient ei riski toodet osta, kui tal puudub täielik informatsioon selle kohta.
Lahenduseks on kirjutada põhjalikud tootekirjeldused, mis panevad kliendid ostu sooritama.
2. Toode on läbi müüdud
Kujutage ette juhust, kui klient tuleb teie veebikauplusesse, otsib kindlat toodet ning avades toote kirjelduse selgub, et see on läbi müüdud. Kuna kliendil on kindel soov seda toodet osta, siis ta läheb suure tõenäosusega teise kauplusesse, kuid seda te ju ei soovi.
Kui teie veebikaupluses on mõni toode läbi müüdud, siis kuvage seda infot ka otsingutulemustes või kategooria lehel. Teine võimalus on lisada vastav märge ka toote fotole, et toode ei ole hetkel saadaval. Kui ikkagi on soov kuvada toodet lõpptarbijale, siis lase neil see toode panna enda soovide nimekirja või annan neile võimalus otsingus filtreerida välja läbimüüdud tooted.
3. Halvad või valed toote fotod
Veebikaupluse tagasipõrke määr (bounce rate) ei vähene, kui kliente eksitatakse valede või halbade toodete fotodega. On arusaadav, et mõne toote värv ei pruugi olla täpselt vastavuses veebi üles riputatud pildi omaga, aga kindlasti peab jälgima seda, et pildil oleks õige toode.
Näiteks, kui müügil on sinine ja roheline kleit, siis pildil ei tohiks olla punane ja valge. Või kui müügil on plastikust veekanister ja pildil on metallist nõu. Need ei ole tehnilised tõrked, vaid tõsised probleemid, millega peab koheselt tegelema.
Rääkides foto suurusest, siis vali kõrge resolutsiooniga fotod, mis on tehtud erineva nurga alt, et klient saaks aru mustrist, värvist ja toote materjalist. Kui kasutad väikeseid fotosid, siis lase kliendil neid ise suurendada.
4. Veebileht ei ole nutiseadmele kohanduv
Suur osa kliente külastab e-kauplusi nutiseadmetest. Uuringust selgub, et 80% nutiseadme kasutajatest üle maailma kasutavad seda internetis surfamiseks ja ka veebikauplustes shoppamiseks. Seega on ütlematagi selge, et veebikaupluse leht peab olema optimeeritud nutiseadme sõbralikuks, et pakkuda klientidele head ostukogemust.
5. Nutikas veebipoe navigatsioon
Veebis olemise eesmärk on pakkuda klientidele rahuldavat kogemust. Kliendid ootavad katkematut ostukogemust, kui nad jõuavad kindlale veebilehele, et tooteid osta. Üks võimalus seda pakkuda, on muuta menüü arusaadavaks. Disaini need sedasi, et klient saab minna ühelt leheküljelt teisele minimaalse klikkide arvuga. Sammuline navigatsioon töötab väga hästi veebikaubanduse disainis, kui ta näitab ära hierarhia ning kliendil on lihtne teha tagasiastumise samme. Selle võimaluse lisamine veebilehele aitab kliente hoida.
6. Esmase kasutaja registreerima sundimine
Palud veebilehed teevad selle vea, et sunnivad esmakordselt veebi külastatavat klienti end registreerima. Paljud nõuavad kasutaja registreerimist veebilehele sisenemiseks. See on paljudele külastajatele piiranguks, kui ta soovib osta vaid ühte toodet või kliendile, kes soovib lihtsalt osta, aga registreeruda kliendiks hiljem. Ükskõik, mis juhul, siis ei tohi sundida klienti registreerima enda veebisaidil, vaid pead lubama tal osta ka kui külaline. Samuti paku külastajatele võimalust oma ostude salvestamiseks, et nad saaksid hiljem tagasi tulla ja enda ostu sooritada.
7. Veebikaupluse otsing ei anna tulemusi
Ei leidnud toodet on veebikauplusele kui error 404. Ära näita kliendile tühja lehte, mis võib sundida tal eelnevatest ostudest loobuma ja lahkuma leheküljelt. Selle asemel soovita tema otsingutulemusele alternatiivseid tooteid. Näiteks, kui klient otsib kuldketti musta ripatsiga ja veebilehel ei ole toodet parasjagu saada, siis soovita teisi kaelakette samade parameetritega. Või soovita vaadata hõbedast ketti musta ripatsiga, mis võib ka lahendada kliendi soovi. See kõik nõuab suurt pingutust, kuid lõppude lõpuks tasub see ennast ära ja aitab müüke tõsta.
8. Ebavajalikud pop-upid igal pool
Pop-up ehk hüpikaken on aegunud ning mitte keegi ei fänna neid. Keegi ei taha täita uuringuid, liituda uudiskirjaga, saada allahindlust toodetelt, mida ta kunagi ei kasuta ning mitte keegi ei sisesta enda kontaktandmeid veebi enne, kui ta selle usaldusväärsust ei ole kontrollinud. Seega ära tervita oma kliente hüpikakendega. On väga palju erinevaid viise, kuidas panna klient ostma. Kuid hüpikakendega pommitamine sinna alla ei kuulu. Info edastamiseks on alati võimalik kasutada veebikülje veerumenüüd.
9. Keeruline ostuprotsess
Jaekaupmehed kaotavad palju raha, kui kliendid loobuvad ostukorvist. Segadust tekitav või keeruline ostuprotsess sunnib paljusid kliente oma ostukorvist loobuma. See muudab teie ostjate hulga (conversion rate) väiksemaks. Et vältida selliseid suuri kadusid, pead hoidma ostuprotsessi võimalikult lihtsana. Kasuta minimaalseid täitmist vajavaid väljasid ning kuva kogu oluline info ühel leheküljel. Lisaks on mõnel kliendil sooduskood, mida ta unustab ostuprotsessi lõpus sisestada, seega muuda see koht nende jaoks nähtavaks. Ärge unustage kuvada ostukinnitust ja toote jälgimise võimalust, kui klient on juba lahkunud.
10. Ei näidata vajalikku infot
Kliendid saavad šoki, kui nad näevad lisanduvaid transpordikulusid või kohaletoimetamise tasusid hetkel, kui nad hakkavad ostuprotsessi lõpetama. See on ka üks põhjus, miks ostukorvid hüljatakse. Ära sina seda tee. Näita alati transpordikulusid toodete juures või lisa see tasu juba tootehinna sisse. See säästab kliente vastikust üllatusest.
Peale transpordikulude pead kliendile näitama ka veel transpordi- ja tagastuspoliitikat, vahetusvõimalusi ja klienditeeninduse numbrit. Tavaliselt on veebilehtedel see informatsioon alumises otsas. Teise võimalusena on need panna küsimuste-vastuste rubriiki. Pea meeles seda, et kui klient ei saa seda infot, siis nad näevad ohutuld ja lahkuvad negatiivse muljega veebilehelt. Väldi seda viga iga hinna eest.
Kokkuvõtteks
Need on mõningad e-kaubanduse tüüpvead, mis on veebist ostjatele tüütud. Kui sinu veebilehel on hetkel need hallideks aladeks, siis on praegu viimane aeg nendega tegeleda. Paku oma klientidele parimat kogemust eemaldades need vead ja sa näed ostjate hulga suurenemist (conversion rate).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele