Kuigi kaubandusketid ootavad suvekuudeks tarbimise kasvu, siis konjuktuuriinstituudi hinnangul mõjutavad erinevad negatiivsed uudised inimeste tarbimishimu pikemas plaanis negatiivselt.
Kaubandusettevõtete kindlusunne viimase kuuga ei muutunud vaid on taas parem pikaajalisest keskmisest, kuid võrreldes eelmise aasta sama ajaga on optimism tagasihoidlikum. Terava konkurentsi tingimustes on 13% ettevõtete hinnangul ärikonjunktuur halb. Kõige enam oli konjunktuuri halvaks hindajaid garderoobikaupluste hulgas, kus iga kolmas ettevõte andis halva hinnangu. Müük eelseisval 3 kuul kasvab 54%-s kauplustes.
Teenindusettevõtete kindlustunne on väiksem kui eelmisel aastal samal ajal. Nii turismisektori kui maanteetranspordiviimase 3 kuu müügikäive on halvem, kui sel hooajal tavapärane ja kuigi lähikuudel nõudlus tingituna suvehooajast paraneb, siis seda varjutab jätkuvalt Venemaa/Ukraina sõja mõju. Hea on konjunktuur infotehnoloogia ja kinnisvara sektoris. Teenindussektor tervikuna ootab lähikuudel nõudluse suurenemist, mis jääb aga tagasihoidlikumaks kui aasta tagasi.
Tarbijate kindlustunne viimase kuuga langes ja kindlustunde indikaator on jõudmas pikaajalise keskmise lähedale. Langus on tingitud eelkõige oluliselt halvenenud väljavaadetest riigi majandusolukorra suhtes. Viimase kuuga on suurenenud nende vastanute hulk, kelle hinnangul on Eesti majanduse olukord 12 kuu pärast mõnevõrra halvem kui praegu.
Perede inflatsiooniootused on järsult kasvanud ja siin on peapõhjuseks ilmselt valitsuse poolt plaanitavad maksutõusud. Hinnates pere rahanduslikku olukorda väitis 50% vastanutest, et tuleb ots-otsaga välja, säästab 44% ja “miinuses elab” 6% vastanutest.
Loe Äripäevast , mida näitab äribaromeeter töötlevas tööstuses, ehitusettevõtetele ning kuidas kommenteerivad baromeetrit Rimi tegevjuht Anders Torell ja Kunda Nordic Tsement juht Meelis Einstein.
Seotud lood
LHV majanduseksperdi Heido Vitsuri sõnul mõjutab kehv majanduskasv ja valitsuse maksutõusuplaanid inimeste kindlustunnet ning seepärast ei juletagi tarbida. Kuid suvel negatiivne ununeb, ning paar kuud on inimestel mõttes vaid „pruuniks teiseks juuniks!“.
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
4
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Viimased uudised
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Hetkel kuum
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele