• 09.10.15, 09:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas virtuaalsed ostukorvid e-poodides tapavad müüki?

Aalto ja Helsingi Ülikooli müügiprofessor Petri Parvinen tõdeb oma raamatus, et virtuaalsed ostukorvid e-poodides ei pruugi olla hea idee – ei võta ju ostja ka tavapoes alati korvi. Parvinen tegi kunagi konsultatsiooniprojekti, kus sai otse meiliaknast maksta kiirema interneti eest, kasutades internetipanka või krediitkaarti. See oli enneolematult populaarne ja koguni 25 protsenti meili lugenud kasutajatest uuendas oma internetilepingut.
Professor Petri Parvineni
  • Professor Petri Parvineni Foto: Raul Mee
Parvinen toonitab veel, et selle, asemel, et jagada lihtsalt infot, peaksid ettevõtete kodulehed tulevikus üha enam püüdma sümpaatiapunkte koguda („see tundub lahe ettevõte, temalt ma tahan osta“) ja kärsitut klienti ostuprotsessis aidata („tee seda ja seda, ja protsess läheb ise edasi“).
Telli raamat:
"Müügipsühholoogia. Nii meile müüakse". Raamatut tellida saab SIIT.
Vaata videointervjuud Professor Petri Parvineniga
Kõikvõimalike reklaamibüroode, äppide ja lead user'itele suunatud teenusepõhiste kasutajaliideste maailmas on üks hea võimalus astuda samm tagasi ja kasutada tervet mõistust: kuidas looks kogenud ja arvutit tundev kauplusemüüja internetimüügiteenuse oma vanatädi jaoks? See erineb sellest, kuidas vana ja kogenud IT-alal asjatundmatu kauplusepidaja looks odava minimalistliku kodulehe, mille kaudu kõik seda külastavad inimesed kauplusse saata.
Erinev on ka see, kuidas noor ja kogenud IT-spetsialistist müüja looks internetiteenuse endasugustele. Omakorda erinev oleks teenuse loomine siis, kui ta teeks selle oma emale, kes ehk elab läheduses.
Terve mõistusega inimene mõtleks kõigepealt, kuidas saaks internetis hästi teha samu asju, mida tehakse hästi kaupluses. Esimene küsimus on loomulikult, kas siin on müüja? Kodulehelt peaks kohe selguma, kas tegu on iseteenindusega või pakutakse klienditeenindust. See võib olla selgelt kirjas: „Tere tulemast klienditeenindusega poodi!“ või „Tere tulemast soodsasse iseteeninduspoodi!“ Vaid üksikud firmad on taibanud, et internetipood võiks olla outlet. Kui klienditeeninduse abil püütakse müüa, peaksid kontaktid kohe nähtaval olema. Kvaliteetseid HiFi-seadmeid müüvad soome ettevõtted on seda mõistnud. Peaaegu keegi ei osta hirmkallist võimendusaparatuuri ilma klienditeeninduseta, seega tuleb telefoninumbrid ja chat'i aken kohe kõige nähtavamale kohale paigutada ja tagada, et piisav hulk teenindajaid on kohal. Samasugust praktikat kasutab ka paljudes riikides virtuaalseid ärimänge müüv Cesim, kelle kodulehe ülaservas on globaalsest tarkvaraärist hoolimata vana hea lauatelefoni number. Järgmine mõistlik küsimus on see, kas klient soovib kasutada müüja abi või saab ise hakkama. Nähtaval kohal peaks olema info selle kohta, mida teha, kui vajad abi. Eriti hea oleks täpsustus „kui sul on küsimusi just selle toote kohta, helista sellele inimesele“.
Parema pildi saamiseks tutvu "Müügipsühholoogia. Nii meile müüakse" sisukorraga
 1. Müügitöö ja müügipsühholoogia ajalugu
 2. Vastastikuse mõjutamise psühholoogia ja selle rakendamine müügis
Võimu psühholoogia ja selle rakendamine müügi ajal aset leidvas vastastikuses mõjutamisesKohalolekKoosloomine 
Tunnetele apelleerimine ja loogilised valejäreldusedMüügitöös kasutatavad veenmisstrateegiadRaamistamine, kohalolek ja koosloomine kui uued veenmistaktikadRaamistamine
3. Manipuleerimise psühholoogia – müügitöö eetiline probleem
Enda kasu taotlemine ettevõtte või teise inimese arvelt
Survestav müügistiilMüügiedendamisstiimulid ja tootepaigutus kauplusesPüramiididEksitamineAltkäemaksTundliku info jagamineManipuleerimist käsitlev kirjandus
4. Inimtüübid ja kokkusobivuse psühholoogia
Sobivus kliendiga ehk customer fitKohanduv müük
Müügistiilid ning müüja ja ostja isiksuste sobivusMüügistiilide juhtimine
5. Enesejuhtimise psühholoogia
Temperament ja sotsiaalsus)
Müügihirm (sales call reluctance
Hirm müügikõne ees ja selle põhjusedMüügihirmust vabanemise abinõusidEmotsionaalne intelligentsusEttevõtlikkus ning müügi- ja turundusvaimVõtmeroll on inimeste enda suhtumiselMüügi- ja turundusvaimu juhtimineMüügitöö väärtustamine on tähtsaim eraldiseisev tegur
6. Kuidas müüa mängureeglite muutumist?
Õukonnavarustaja
Uute reeglite koostamine ja kohanemine mängureeglite muudatustegaSuured visioonid ja suurte tehingute taotlemine
7. Tuleviku müügitööd mõjutavad sotsioloogilised trendid
Sotsioloogiarongi peale tasub hüpata
Laiskus suurenebHedonism levibPärandi saamineTeenusteühiskond on tõesti tõusuteelTööelu muutubIndividuaalsus ilmneb eelkõige soovis individuaalse kohtlemise järeleSoomelt ja soomlastelt eeldatakse tulevikus sotsiaalsust ja usaldusväärsust
8. Internetimüügi psühholoogia
Miks internetimüük soomlastele sobib?Vastastikkus internetisMeeldivus internetisNappus internetisJärjekindlus internetisAsjatundlikkus ja autoriteetsus internetis
Internetimüügi arengutsükkelKuidas kujundada digitaalse keskkonna müügipsühholoogiat?Vastastikuse mõjutamise taktikate kasutamine internetisSotsiaalne tõendus internetis
9. Internetimüügi tööriistad
Internetimüügi kommunikatsioonitüübidKliendikohtumiseks valmistumineKohtumine kliendigaEsitlusVastuväidete käsitlemineTehingu lukkulöömine ehk closingOstujärgsed toimingudInternetimüük ettevõtete vahel
Kaupluses toimuva müügitöö jäljendamine internetisInternetimüük tulevikusMüüja ja ostja töövahendidSotsiaalmeedia kasutamine müügiprotsessisPotentsiaalsete klientide kaardistamine
Äripäeva müügijuhtide teemaveeb bestsales.ee on mitu korda prof Parvineni Tallinnasse esinema toonud ja bestsales.ee on talle tänulik oma nö kliendi-rekordi eest. Prof Parvineni koolitust "Kogu tõde müügist" käis kuulamas üle 300 Eesti müügiinimese ja kirjalikelt tagasisideankeetidelt selgus, et tema esinemisega oli rahulolu 96%.
Autor: Annika Kald, teemaveebide juht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele