1. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

eKaupmees lööb laineid

Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve
Foto: Maarit Eerme
Mullu oktoobris avatud eKaupmehe tellimiskeskkonna käive ja klientide arv kasvab nädalast nädalasse ning seal sooritatud ostud on kordades suuremad, kuna uus keskkond on kliendile mugavam ja kiirem.

„Kliendid on selle väga hästi vastu võtnud ning eKaupmehes tehakse suuremaid tellimusi, kui telefoni teel,“ selgitas Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve. Ta selgitas, et klientide jaoks oli enne kaks võimalust kaupa tellida: helistamine ning osadel klientidel ka Telema kaudu. Pool aasta tagasi lisandus ka kolmas viis kauba tellimiseks ehk e-Kaupmees. „Tegemist ei ole erakliendile mõeldud keskkonnaga vaid Kaupmehe olemasolevate klientide vajadusi arvestades arendatud e-poega. Kliendid saavad oma tellimusi teha endale sobival ajal ning vajadusel tooteid ostukorvi lisada kasvõi terve päeva jooksul“

 Regulaarseid kasutajaid, kes kasutavad eKaupmeest iganädalaselt on täna 200 ringis. Kokku on registreerunud kasutajaid 1000, kellest osad kasutavad ka teisi tellimiskanaleid. „Seni  meil e-keskkonnaga tehnilisi probleeme ei ole olnud. Enne avamist tegime põhjaliku eeltöö. Vaatasime teiste sarnaste ettevõtete pealt Euroopas, mida nad tegid hästi ning millised olid nende probleemkohad,“ rääkis Relve eKaupmehe arendamisest. „Klientide tagasiside on meile väga oluline. Süsteemi arendame pidevalt ning olen kindel, et aasta pärast on eKaupmees veelgi mugavam kui täna.“

Relve lisas, et e-kanalis on tellimused suuremad nii toodete hulga kui ka käibe mõttes. Kuna tellimiskeskkond on mugav, siis teevad kliendid oma ostusid üha rohkem „kõik ühest kohast“.

Kaupmehe toimetuskindlus on 99%

„Me oleme viimasel ajal teinud väga palju edusamme ja parandanud oluliselt oma teenuse kvaliteeti. Mõõdame seda, kuidas oleme saanud klienditellimustega hakkama – siis meie toimetuskindlus ridade kaupa mõõtes on 99%. See tähendab seda, et 100 tellimusreast 99 juhul jõuab õige toode õiges koguses õige kliendi juures õigel ajal,“ oli Relve uhke heade tulemuste üle. Ta lisas, et nende kliendid hindavad väga seda, et nad teevad ära selle, mida on lubanud. 

Relve on ettevõtte esimese kvartali tulemustega rahul, kuna on toimunud väike käibekasv võrreldes eelmise aastaga. „Viimased paar aastat ei ole olnud kellelegi kerged ning kõik teevad palju tööd, et edu saavutada. On põhjust loota käibe tõusule, kui pakud kliendile head teenust ja arendad teenusele pidevalt midagi täiendavat juurde,“ märkis Relve. Lisades, et see ei tähenda ilmtingimata raha pakkumist ehk odavat hinda, vaid mugavuse ja kindluse pakkumist. „Nendes osades oleme väga palju pingutanud. Toimetuskindluse osas teeme seda, mida lubame ehk kliendid on rahul ning e-Kaupmees pakub täiendavat mugavust ja head kasutuskogemust. Kui me sedalaadi asju hästi teeme, siis on põhjust oodata klientide rahulolu tõusu ning veelgi paremaid tulemusi“ ütles ta.

Kaupmees & Ko ei ole plaani rohkem uusi kauplusladusid ehk cash and carry müügisaale avada. „Trend on selles suunas, et kasvab toimetusmüügi osa ning juba täna jõuavad meie kaubad igasse Eestimaa nurka.“

Kaupmehe mess viis kokku  kliendid ja tarnijad

„Korraldame sellist messi üritust kaks korda aastas, et enda klientidele tutvustada uusi tooteid ning enda tarnijaid,“ rääkis Relve. Ta lisas, et kliendid ei pruugi riiulite vahelt kõiki häid tooteid alati üles leida ning seetõttu on ka see mess, et osasid tooteid klientidele lähemalt tutvustada.

Paljud tarnijad soovivad messil enda tooteid pakkuda, kuid osalemise ettepaneku teeb ikkagi Kaupmees & Ko, kuna messile mahub iga kord umbes 30 partnerit. Samuti vaadatakse, et ei ole väga palju kattuvaid tootegruppe. „Peame väikest plaani, et laiendada oma messiruumi. See annaks suuremale hulgale tarnijatest võimaluse oma toodetega välja tulla,“ ütles Relve.

Relve kinnitas, et neil ei ole selle üritusega müügikasvu eesmärki. „Me teeme iga päev selle nimel tööd, et oma klientidele head teenust pakkuda ja seeläbi müüki kasvatada. Hindame pikaajalisi partnersuhteid väga kõrgelt. Messi eesmärk on nii oma tarnijatest kui ka klientidest partneritega suhelda ning neid ka omavahel kokku viia“ rääkis ta.

Foto: Maarit Eerme
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757