Viienda Kaubanduse aastakongressi juhtide vestlusringis osalejad Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve ja Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits räägivad, milliseid andmeid nad koguvad ja kuidas nad neid enda otsuste tegemisel ära kasutavad.
- Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve ütles, et mõtet on koguda andmeid võimalikult vähe, et oleks jõudlust neid analüüsida ning piisavalt palju, et saaks info põhjal otsuseid teha. Foto: Andres Haabu
Kaupmees & Co juhatuse esimehe Mart Relve sõnul on kaubandusettevõtete põhiline väljakutse ilmselt see, et kuidas üheaegselt parandada klienditeenindust ja tõsta efektiivsust. „Tänapäeval liigub üha enam otsustest automaatika ja infotehnoloogia valda. Nii ka meil,“ ütles Relve. Eesti suurim toitlustussektori varustaja Kaupmees on viimasel ajal kasutusele võtnud automaatse tellimissüsteemi, mis kiirendab kaupade tellimist ning optimeerib laovarusid. Lisaks on Kaupmehe klientidele avatud e-pood ehk eKaupmehe. „eKaupmees on jätkuvalt kasvatanud oma populaarsust ning käivet ja tundub, et kliendid on selle väga hästi vastu võtnud.“
„Juhtimist aitavad arendused ei ole muidugi selle sõna otseses mõttes põnevad, aga aasta algusest kasutame täielikult Linstow grupi poolt tellitud ja arendatud tarkvara, mille abil suudame jälgida keskuse kaupluste igapäevaseid müüke, ostude arvu ja keskuses liikuvate klientide arvu,“ rääkis Ülemiste Keskuse juhatuse esimees Guido Pärnits. Tema sõnul saavad nad süsteemi poolt genereeritud aruannete alusel teha paremaid juhtimisotsuseid. „Olgu selleks siis kampaaniate tulemuslikkuse hindamine, olemasolevate kaupluste ja kaubagruppide tulemuste hindamine, millest võivad tuleneda mõned proaktiivsed meetmed tuleviku osas jne,“ loetles Pärnits.
Relve sõnul on andmete hulk tegelikult määratult suurem, kui see, mida suudetakse piisava täpsusega analüüsida. „Oluline on selekteerida need andmed, mille analüüs ning selle põhjal tehtud otsused aitavad kaasa klientide paremale teenindamisele. See mida täpselt ja kuidas kasutame jäägu pigem meie teada,“ ütles Relve.
Ka Pärnitsa sõnul on info kogumine, andmete töötlemine ja nendest tulenevate otsuste tegemine praegusel konkurentsitihedal kaubandusmaastikul ülioluline ja nad tegelevad sellega päris intensiivselt. „Keskuse uuendus andmete kogumisele ei mõjunud, kuid mõjus hetk, millal me läksime üle täiesti uuele andmete kogumis, töötlemis ja analüüsimise süsteemile.“ Pärnitsa sõnul toimus neil suur üleminek 2015-2016 aastavahetusel, kui nad sulgesid vana andmete kogumise süsteemi. „Hiljuti läksime üle ka uuele külastajate loendamissüsteemile, mille kaudu on meil täielik ülevaade reaalajas keskuses toimuvast,“ rääkis Pärnits.
„Kaubanduskeskused koguvad põhiliselt kolme liiki andmeid: käive, ostude arv ja külastajate arv. Nendest kolmest on siis võimalik välja arvutada mistahes KPI’sid (key performance indicator),“ loetles Ülemiste keskuse juht. Ka Kaupmehe juht ütles, et mõtet on koguda andmeid võimalikult vähe, et oleks jõudlust neid analüüsida ning piisavalt palju, et saaks info põhjal otsuseid teha.
„Erinevate andmete analüüs ning selle põhjal otsuste tegemine on meie igapäevase töö osa. Näiteks e-Kaupmees tuleb peagi välja uue versiooniga, mis on kogutud andmete ja kliendikogemuse analüüsi põhjal tehtud otsuste tulemus,“ ütles Relve. Ta usub, et nii Kaupmehe e-poe praegused kui ka tulevased kliendid saavad uue keskkonna abil veelgi mugavama, kiirema ja parema ostukogemuse.
Pärnitsa sõnul on nad teinud andmete põhjal mitmeid otsuseid. Näiteks kuna nad teavad müügikampaania toimumise ajal keskuse tunnipõhist külastajate arvu, siis nad on muutnud selle tulemusena järgnevate kampaaniate aegasid. „Suures piires on otsused seotud hinnapõhiste kampaaniatega. Aga kindlasti hindame ka kaupluste sobivust keskusesse,“ ütles Pärnits.
Ülemiste Keskuse juht Guido Pärnits, Kaupmees & Ko juhatuse esimees Mart Relve ja Rahva Raamatu juhatuse liige Viljar Ots esinevad 12. oktoobril toimuval viiendal Kaubanduse Aastakongressil juhtide vestlusringis, kus nad räägivad mida nemad ootavad uuelt aastalt ning millised on peamised murekohad.
Soodushind 249 eurot (km-ga 298,80) kehtib kuni 27. septembrini. Registreeru SIIN. Seotud lood
12. oktoobril Ülemiste SpaceX toimuvale kõige aegade suurimale Kaubanduse Aastakongressile on registreerunud juba 225 osalejat.
Kaubanduse Aastakongressi esineja Future Consumer ekspert-konsultant Richard Campell toob intervjuus välja, mida kliendid ootavad lojaalsusest, millise lojaalsusprogrammiga nad liituksid ning kui personaalseid pakkumisi tasub klientidele teha?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.