Eesti suurimaks mööblimüüjaks on tõusnud On24.ee, mis tegeleb ka aktiivselt Soome turul. Teist kohta hoiab enda käes Asko ja Sotka mööblikauplusi haldav ettevõte Indoor Group ning kolmas on Aatrium Sisustuskaubamaja.
- Veebikaupluse On24.ee nõukogu liige Peep Kuld Foto: Väino Rozental
Kuid kui vaadata müüki ainult Eesti turul, siis ON24 paigutub kolmandale positsioonile. On24.ee 2015. aasta müügitulu oli 9,97 miljonit eurot, millest 30% moodustas müük Soome. Ettevõtte ärikasumiks kujunes 579 997 eurot.
On24 nõukogu liige Peep Kuld ütles, et nad on tõepoolest saanud Eesti mööbli jaemüügi turuliidriks. „Ei tea ühtegi riiki maailmas, kus mööblituru liidriks oleks puhas internetikaubamaja. Selle põhjuseks on see, et tubli On24.ee meeskond on kõvasti pingutanud ning palju asju õigesti teinud viies ellu veebikaubamaja pikaajalist strateegiat,“ rääkis Kuld. Ta lisas, et need tegevused puudutasid logistikat, tarkvaraarendust, sisseostu, turundust, klienditeenindust ning muid tegevusi. Tema sõnul pole võimalik välja tuua mõnda konkreetset tegevust, mis aitas turuliidriks tõusta, sest turuosa juurdevõtmine on olnud pidev protsess ning turuliidriks saamise eelduseks on paljude tegevuste koosmõju pika aja jooksul. „Teine asi on kindlasti klientide rahulolu ja tarbijate käitumise muutumine. Meilt esimese ostu teinud inimesed on oma ostudega rahul ning nad teevad kordusoste ja järjest rohkem inimesi saavad aru internetist mööbli ostmise peamistest eelistest: tavapoodidel pole lihtsalt võimalik meiega võrreldavas suuruses kaupade sortimenti pakkuda, kuna nende müügipinna suurus on piiratud,“ ütles Kuld.
Kuna On24.ee veebipoes on müügil lisaks mööblile ka mänguasjad ning ilu ja tervise tooted, siis ettevõtte käibekasv tuli eelkõige mööbli- ja sisustuskaupade müügist, kuna selles valdkonnas nad soovivad olla parimad ning eelistatumad klientide jaoks. „Teiste kaubagruppide osakaal müügis on veel väike,“ sõnas Kuld.
Täna moodustab On24.ee käibest 70% Eesti ja 30% Soome, kuid Soome mööbliturg on umbes 13 korda suurem, kui Eesti mööbliturg. „Meie eesmärk on müüa Soomes kordades rohkem, kui Eestis,“ selgitas Kuld.
„Nii nagu jaekaubanduses üldiselt, kasvab ka mööblisektoris veebimüük kiiremini kui müük traditsioonilistes kauplustes. Kiire elutempo paneb tarbijat otsima võimalusi ostelda võimalikult kiirelt ja mugavalt,“ rääkis Aatrium Sisustuskaubamaja juht Toomas Vallikivi tõenäolistest põhjustest, miks veebikaubamaja On24.ee suutis tõusta turu liidriks. Aatriumi Sisustuskaubamajal on üks kauplus Järve Keskuses ning möödunud aasta müügitulu oli 7,11 miljonit eurot.
Vallikivi sõnul on infotehnoloogia kiire areng loonud suurepärased võimalused osta pea kõike sh. mööblit, mugavalt kodust lahkumata. „Samuti soodustab e-poodide müügikäibe kasvu aastate jooksul tekkinud usaldus e-poodide vastu,“ ütles ta. Lisades, et tal on hea meel tõdeda, et 2015. aastal suutis Aatrium oma peamisest konkurendist enam kasvada.
Asko ja Sotka mööblikauplusi haldava ettevõtte, Indoor Group’itegevjuht Kari Forssten ütles, et kui vaadata statistikat siis on hea tähelepanu pöörata sellele milliseid tooterühmi ettevõte müüb. Osadel konkurentidel on valikus ka muid tooteid peale mööbli ja sisustustoodete. Indoor Group’i kettide - Asko ja Sotka kaupluste ja e-poe müügitulu Eestis oli 2015. aastal 8,95 miljonit eurot, kasvades aastaga 5%. Indoor Groupil on 5 Asko ja samapalju Sotka kauplusi ning mõlemal oma veebipood.
Tulevikuplaanid
Kuld ei hakka veel käesoleva aasta käivet täpselt prognoosima. „Kaks suure müügiga kuud on veel ees ja ootame need tulemused ära. Kuid praegu võin kinnitada, et kasv tuleb korralik ja ilmselt meie ootustele vastavad nii käibe kui ka kasumi osa,“ ütles Kuld.
Aatrium jätkab ka järgmisel aastal ühe kauplusega, kuid nad on alati avatud võimalustele laieneda, kui selleks tekib väga hea ja nende jaoks sobiv võimalus. „Loomulikult peame oluliseks ka veebipoe pidevat arendamist ja täiustamist,“ ütles Vallikivi.
Vallikivi rääkis ka seda, et nende ostu- ja tootejuhid analüüsivad hoolega nii enda kui ka konkurentide tootevalikut hoolega ning täiustavad pidevalt enda kaupluse sortimenti nii mööbli, valgustite kui aksessuaaride osas.
„Me näeme järgmisel aastal e-kaubanduse jätkuvat võidukäiku. Edu saavutamiseks on oluline pakkuda tarbijale terviklahendusi, mitte lihtsalt diivaneid ja kummuteid,“ ütles Vallikivi.
Asko ja Sotka eesmärgiks on tegutseda kõikides Eesti linnades. „Kaardistame pidevalt uusi kaupluste asukohti. Käesoleva aasta märtsikuus avasime uued kauplused Narvas ja sellega tugevdasime ka turuosa,“ ütles Forssten. Lisades, et 2017. aastal kolivad Tartu kauplused uutesse ruumidesse ja ka Pärus on plaanis laieneda. Tema sõnul kasvab veebikaupluste käive kiiremini, kui tavakaupluste oma, seega nad panustavad nende kiiremasse arengusse.
Käesoleva aasta lõpus ootab Indoor Group suuremat turuosa kasvu kui mööblimüügi turg keskmiselt on kasvanud. „Me ei müü ainult mööblit, vaid terviklikke sisustuslahendusi. 2017. aastal tuleme Eestis välja uue kontseptsiooniga, kuid sellest räägime avalikult kunagi hiljem,“ rääkis Forssten tulevikuplaanidest.
Trendide osas näeb Indoor Groupi tegevjuht seda, et sisustuse terviklahenduste müük kasvab pidevalt ning parima mudelivalikuga ja müügitööga saab parimad tulemused. „Konkurents on endiselt tihe ja see, kes pakub parimat teenindust saavutab edu,“ ütles Forssten.
Seotud lood
Eile kuulutati välja EY Eesti Aasta Ettevõtja 2017 laureaadid, kelleks on pakiautomaatide ja -robotite tootja Cleveroni ning veebikaubamaja ON24 omanikud ja juhid Arno Kütt ja Peep Kuld.
Asko ja Sotka mööblipoode omava Indoor Groupi juht Kari Forssten märkis, et eestlased jätavad mööblipoodi üha rohkem raha ja ajavad taga üha paremat kvaliteeti, kuid konkureerima peavad mööblipoed ka reisibüroodega.
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.