• 22.02.17, 12:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taanis kanda kinnitanud Eesti e-poe õppetunnid

Taanis uksi ja aknaid müüv Eesti e-pood klarvinduer.dk turundusjuht Matthias Vutt rääkis, miks nad otsustasid oma tooteid müüa ainult Taani turul, kuidas nad seal ennast nähtavaks tegid ja konkurentidega võistlevad ning mis on nende suurimad õppetunnid.
Taanis kanda kinnitanud Eesti e-poe õppetunnid
  • Foto: Kuvatõmmis
Vutt rääkis, et nad otsustasid enda Valga tehases toodetavat täispuidust ja väljapoole avanevat akent ja ust Taani turul müüa sellepärast, et seal on nõudlus selle toote vastu kõige suurem. “Eesti turg on tootjatest üleküllastanud ning kümnest kaheksa ostavad oluliselt soodsamat plastakent. Lisaks levib Eestis ja Baltimaades peamiselt Saksa tüüpi aken,” rääkis Vutt.
Nähtavaks välisturul
Välisturul turundab klarvinduer.dk ennast peamiselt kolmel erineval viisil. Esimene on makstud turundus ehk peamiselt Google AdWords, Bing Ads, kohalikud veebilehed ja aeg-ajalt ka erinevad sotsiaalmeedia kanalid. “Hoiame pidevalt oma reklaame üleval 4-5 erinevas kanalis korraga, mõõdame väga täpselt return of investmenti,” ütles Vutt. Tema sõnul proovivad nad iga päev enda tegevustest õppida, et tulevikus targemad olla.
Teine väga oluline väljund on ettevõtte jaoks nende enda e-pood ja seal sees olev sisu. “See on ka kõige olulisem osa meie turundusest ning nõuab ka kõige rohkem aega. Igapäevane veebi optimeerimine, parendustegevuste otsimine ning sisu tootmine.” Kliendi jaoks on oluline mugav veeb, kus õige sisu on kergesti kättesaadav. Vuti sõnul on e-pood kui puzzle, mis koosneb 1000 tükist ja mis kunagi päris valmis ei saa.
Kolmas oluline faktor on Klarvindueri jaoks kvaliteetse toote õigel ajal kliendini toimetamine ning kliendisuhtlus. “See on meie jaoks n-ö tasuta turundus. Paneb sõna levima. Üritame hoida klienti kogu aeg kursis, mis tema tellimusega toimub ning lisaks saada kliendilt peale tellimuse täitmist tagasisidet,” ütles Vutt. Tema sõnul on neil selle jaoks automatiseeritud protsessid, kus kliendile saadetakse peale tellimuse täitmist tagasiside küsitlus ning kutse neid hindama mõnda populaarsesse hinnanguportaali. Vahel käivad nad ka ise kliendi juures kodus, teevad uute akende ja ustega majast pilte, küsivad kliendi käest intervjuud ning panevad saadud info oma kodulehele üles.
“Meie eesmärk on hoida klienti tellimuse protsessiga kursis, kuna tegu on tihtipeale 30-40 aastaks ostetava tootega, mis maksab väga palju.”
Vuti sõnutsi teevad nad suurema osa turunduse mõttetööst ikkagi ise Eestis ära. “Küll aga on meil Taanis olemas mõned partnerid, kes aitavad mõtteid teostada ja Taani turu jaoks sobivaks teha. Näiteks on meil üks partner, kes aitab sisu kirjutada (blogipostitused, reklaamtekstid jms).” Lisaks alustasid nad hiljuti koostööd SEO agentuuriga, kes aitab nende veebi kohalikul turulparemini leitavaks teha. Parasjagu otsitakse oma Taani kontorisse ka turundusspetsialisti, kelle abiga soovitakse uutesse kõrgustesse jõuda. Veebiarendus, disain ja tasulise reklaami haldamine toimub Eesti partnerite abiga.
Keskmine ostukorv üle 1000 euro
Miks tasub e-poest aknaid ja uksi osta?
Soodsam hind. Klarvinduer toob välja, et neil pole lisakulusid füüsilise showroomi või poe pidamiseks;
Kiirem tarne. Parimatel hetkedel suudavad nad kliendi poolt veebis kokkupandud tellimuse ära toota nullist 3 nädalaga;
Mugavus. Ei ole vaja mööda riiki ringi sõita, vaid tellimuse saab ära teha kas arvutist või miks mitte ka tahvelarvutist ja mobiilist, konsulteerides samal ajal vajadusel mõne oma ala professionaaliga;
Klienditeenindus. Kuna Klarvinduer kontrollib kogu tootmisprotsessi otsast lõpuni, siis on neil väga lihtne hoida klienti pidevalt kursis, mis tema tootega toimub. Näiteks võib klient neile suvalisel teisipäeval helistada ja küsida, et mis tema aknaga hetkel toimub. Teoreetiliselt saavad nad minna üle ukse tehasesse ja teha talle akna lengist enne värviminekut pilti. Olukorda, kus klient on teadmatuses, ei tohiks tekkida.
“Sellel, miks klient peaks e-poest eluaegse ostu tegema, on omad plussid ja miinused. Me üritame tuua välja niipalju plusse kui võimalik ja loota, et nendest klientidele piisab,” ütles Vutt. Ta lisas, et nad on algusest peale üritanud tõestada, et iga klient on võimeline tegema akna- ja uste avade mõõdistamist ning valima ise veebilehel enda kodule sobiva akna või ukse. “Loomulikult pakume ka vajadusel professionaalset juhendamist.“
Vuti sõnul toetab nende lähenemist ka üleüldine maailmatrend, kus kaubandus aina enam liigub veebi. “Eks möödunud 1,5 aastale tagasi vaadates tundub ka endale kohati uskumatu, et tõesti leidub väga palju kliente, kes päriselt tellivad oma kodule e-poest ja tihtipeale justnimelt mobiilist või tahvelarvutist aknad ja uksed.” Ta lisas, et kui sokkide ja T-särkide veebis müümisest saab ju igaüks aru ning see ei ole teab mis raske, siis üle 1000-eurose keskmise ostukorviga müügid panevad ikka aeg-ajalt kukalt kratsima küll.
Suurimad õppetunnid e-poega välisturul tegutsedes
Kui vaadata tootmise poole pealt, siis Klarvindueri suurim õppetund on see, et tuleks osata õigel hetkel turundusele ja müügile öelda, et tõmmake pidurit, sest ei suudeta nii palju ära toota, kui müüakse. “Oleme sellega paar korda vastu näppe saanud, mis suures pildis tähendab tarneaegadega hilinemist, pahaseid kliente, negatiivseid hinnanguid Taani turul päris populaarsetel hindamislehtedel,” rääkis Vutt. Ta lisas, et negatiivsed hinnangud ja pahased kliendid omakorda tähendavad negatiivse info liikumist potentsiaalsete klientide vahel, mis omakorda tähendab väiksemat huvi sinu brändi ja toodete vastu.
“Õnneks oleme nendest vigadest õppinud ning anname endale aru, et mis hetkel tarneaegasid pikendada või natuke rahulikumalt turunduses ja müügis võtta. Siinpuhul on märksõnadeks parem planeerimine ja kommunikatsioon.”
Vuti sõnul on teised õppetunnid seotud puhtalt e-kaubandusega ning turu konkurentsivõime alahindamisega. “Arvasime, et näiteks Google või Bing rankingutes tõuseme poole aastaga kindlasti esilehele ja hakkame märkimisväärselt orgaanilist trafficut saama. Tegelikkus oli ikkagi midagi muud,” ütles ta. Klarvindueri “vastasteks” sellel turul on nii suured konglomeraadid, kes on turul tegutsenud 1975. aastast, kui ka erinevad veebibrändid, kes on seal juba 10 aastat tegutsenud.
“Turul silmapaistmiseks peame endiselt väga suure osa oma turunduseelarvest kulutama makstud reklaami peale, kui ka nägema oluliselt suuremat vaeva oma lehe tehnilise poole parandamisele ning sisuturundusega, mis pikas perspektiivis peaks andma meile paremad positsioonid otsingumootorites,” ütles Vutt.
Positiivseid üllatusi mainides tõi Vutt välja, et kuna nende enda turundustiimis ja partnerite seas polnud keegi varasemalt akna- või uksemüügiäris tegutsenud, siis hakati antud valdkonnas katsetama ideid, mida varasemalt teistes ettevõtmistes oli proovitud. See omakorda lõi olukorra, kus sisuliselt iga turundustegevus, mida prooviti, oli valdkonna siseselt uus ja innovaatiline ning püüdis ka konkurentide tähelepanu. Tulemuseks oli olukord, kus peaaegu igale Klarvindueri poolt tehtud turunduslükkele järgnes nädal hiljem mõne konkurendi poolt täpselt samasugune tegevus.
Lisaks eelpool mainitule rõhutab turundusjuht, et nende e-poe visuaalne keel ja välimus on kategooriliselt erinev turu keskmisest tegijast. Selle tulemusena on Klarvinduer saanud märkimisväärset kajastust ka Taani meedias. Kui teiste konkurentide kodulehed on üdini mehelikud-robustsed, siis Eesti akna- ja uksetootja väldib keerulist tehnilist juttu ja kasutab tonaalsuses hoopis lõbusamaid toone. Taani turul on ka avalikult välja öelnud, et ligi 50% nende klientidest on naised, mis sellises valdkonnas on ennekuulmatu. “Kokkuvõtvalt on õppetund see, et n-ö pehmetele väärtustele oma brändi rajades on ka võimalik edukas olla, isegi nii mehises valdkonnas nagu seda on akende ja uste müümine.”
Suurimad murekohad
Vuti sõnul on tootmise seisukohalt kindlasti kõige suuremaks murekohaks oskustööjõu leidmine väikeses Valgas, kus nad oma kaupa toodavad. “Vähe inimesi, vähe oskustööjõudu, eriti just kuni 40 aastastes meeste seas, kes on suurematesse linnadesse ära kolinud või lihtsalt ei julge tööd vahetada.” Suur väljakutse ettevõtte jaoks on panna ka ühte jalga astuma Valgas asuv tootmine, Tallinnas paiknev turundus ja klienditeenindus kui ka Taanis asuv back office/müük. “Koos kõik ühes kontoris istumine versus üle neti erinevaid programme kasutades suheldes on ikka vahe olemas. Aga julgeks väita, et oleme päris hästi töötava süsteemi nüüdseks üles ehitanud, mille üheks oluliseks osaks on ka pidev reisimine ühe ja teise koha vahel, et ühtsemat tiimitunnet saavutada ning päriselt näost-näkku teemasid arutada.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 17:24
Pilvepõhiseid ärijuhtimissüsteemid on paindlikud ja kulusäästlikud
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele