21. märts 2017
Jaga lugu:

Keskklass hindab aega, kogemust ja luksust

Denim Dreami turundusjuht Kaidi Laev
Denim Dreami turundusjuht Kaidi Laev  Foto: Marko Mumm

Reisieksperdi juht Sven Lõoke märkis turunduskonverentsil Password vestlusringis, et keskklassi inimesed hindavad väga oma aega ning reisides hindavad nad kogemust ja luksust. Triestate arendusjuhi Vivika Simmo sõnul töötavad nad väga palju, et vastata sõbra ja naabri standarditele.

Denim Dreami turundusjuhi Kaidi Laeva sõnul on tema jaoks keskklass need inimesed, kelle igapäevased esmavajadused on täidetud ning raha jääb üle ka muu meelepärasega tegelemiseks, tarbimiseks või säästmiseks.

Laev rääkis, et 80% nende kaupluste klientidest on naised ning kliendi keskmine vanus on 37 aastat. „E-poes sooritavad oste nooremad kliendid ning seal on keskmine vanus 30 aastat.“ Laev tõi välja ka selle, et kolmes Balti riigis on Eestis tarbija keskmine ostusumma kõige väiksem ehk 84 eurot ning Lätis kõige suurem 106 eurot.

Keskklassi osakaal on 19% elanikkonnast 2016. aasta uuringu tulemusena.

Keskklassi kuuluvateks on arvestatud need, kellel jääb peale sundkulutuste (esmavajadused, eluase, laenumaksed jms) raha üle vähemalt 250 eurot kuus.

Üle poole neist elab Tallinnas või mujal Harjumaal

Allikas: Emor

Suurima tarbijakäitumise muutusena on nad tähele pannud, et e-kaubanduse populaarsus tõuseb ning üha enam oste sooritatakse mobiilist, kus ennem ainult sirviti tooteid. „Kuna kaubanduspindu on juurde tulnud, siis on jaekaupluste külastatavus langenud. Inimesed teevad vähem impulssoste, kuid nad on valmis rohkem kulutama ja seetõttu on tarvis pakkuda personaalsemat lähenemist,“ rääkis Laev.

„Väga raske on endale tunnistada, et sa ei vasta enam standarditele,“ ütles Triestate arendusjuht Vivika Simmo. Tema sõnul töötab keskklass väga palju, et vastata sõbra ja naabri standartidele.

Reisieksperdi juht Sven Lõokese sõnul on keskklass see, kes suudab kaks korda aastas reisida. „Keskklassi inimesed hindavad väga oma aega ning reisides hindavad nad kogemust ja luksust. Lisaks soovivad ka sellega uhkustada,“ rääkis Lõokene.

Venelased soovivad olla silmapaistvamad

„Eestis elavate vene rahvusest inimeste maitse ei eristu enam nii palju eestlaste omast,“ ütles Laev kuid lisas, et vene rahvusest inimene soovib olla silmapaistvam ning tema ostetavad tooted on ka silmapaistvamad. „Nad panevad oma välimusele rohkem rõhku. Nende välimus on hästi viimistletud ja nad on valmis rohkem kulutama,“ rääkis Denim Dreami turundusjuht.  

65% eesti leibkondadest jäi raha üle peale kulutusi esmavajadustele ja laenumaksetele eelmise aasta lõpus. 2012 aastal oli nende osakaal oluliselt vähem – 51%.

Neid, kellel jääb üle vähemalt 500 eurot kuus, on 6% kõikidest leibkondadest ehk 36 000 leibkonda.

Neid kellel jääb üle vähemalt 250 eurot kuus, on 19% kõikidest leibkondadest, ehk ligikaudu 113 000 leibkonda

Allikas: Emor, F-monitor

Lõokese sõnul meeldib venelastele üldiselt reisida ning neile suudavad nad ilmselt ka kallimaid reise maha müüa. „Türgi reisi puhul valivad nad rohkem neid hotelle, kus on kulda ja karda ning raudselt viis tärni.“ Lõokese hinnangul kontrollivad Eestis elavad vene rahvusest inimesed ikka enda kulutusi, mitte ei raiska niisama raha.

Emotsionaalsus on oluline

Simmo rääkis, et keskklassile tuleb aina vähem agressiivsemalt müüa. „Agressiivne müük ei ole hea, vaid klientidest tuleb aru saada, miks nad teevad nii nagu nad teevad. Seda tuleb tolereerida,“ ütles ta. Tema sõnul tuleb aru saada, miks inimesed teevad selliseid valikuid ja siis sellest lähtuvalt tulebki neile müüa. Simmo lisas veel, et ta näeb, kuidas müügiinimesed lähevad peale nagu kauboid, aga sellest ei tule midagi välja, sest nad on liiga agressiivsed.

„Reisi müümine on väga emotsionaalne. Tänapäeva noori kõnetab rohkem pildikeel, kui pikk kirjutatud blogiartikkel,“ ütles Lõokene. Tema sõnul ootavad inimesed, et reisikonsultant kuulab neid ära ja siis pakutakse just kliendi soovile vastavat reisi.

Laev lisas, et ka klienditeeninduses on emotsionaalsus väga oluline. „Ratsionaalne ja emotsionaalne lähenemine mõjub vastavalt kliendi tüübile. Meestele sobivad ratsionaalsemad argumendid rohkem kui emotsionaalsemad.“

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt