Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Elektrooniline hinnasilt aitab kaardistada kliendikäitumist ja tõsta efektiivsust
Elektrooniline hinnasilt pole kaugeltki mitte ainult „lipik numbriga“, rääkis elektrooniliste hinnasiltide tarnija Pricer AB asepresident Arnaud Lecat Hansabi seminaril. Nende abil on võimalik kaardistada kliendikäitumist ning tõsta kaubandusettevõtte efektiivsust.
Pricer AB asepresident Arnaud Lecat Foto: Oleg Hartšenko
Lecat rääkis, et elektroonilisi hinnasilte on võimalik kasutada elektroonika-, ehitustarvete-ja toidukauplustes ning apteekides.
„Elektroonilised hinnasildid on arenenud juba tänaseks niikaugele, kus koos GPS süsteemiga on ta võimeline klienti juhendama konkreetse tooteni. GPS süsteemi kaudu saab analüüsida, kus klient asub ning seejärel teha talle pakkumine seal piirkonnas asuvale tootele ning tähelepanu tõmmata elektroonilise hinnasildiga. Kolmas võimalus on tõmmata lihtsalt interaktiivset tähelepanu,“ rääkis Lecat.
1. Kus toode asub?
Kauplusesse pannakse GPS süsteem, mis suhtlevad hinnasiltidega ning seetõttu on võimalik kindlaks teha ka toote konkreetne asukoht. Seejärel edastatakse see info veebi, kus kliendil on võimalik toodet otsida. Toote asukohta saab otsida näiteks kaupluse infokioskist või siis kaupluse mobiilirakendusest. Samuti on võimalik rakenduses koostada ostunimekiri ning süsteem planeerib teekonna kaupluse riiulite vahel.
Prantsusmaa ühes suuremas Carrefouri kaupluses, millel on 25 000 ruutmeetrit kaubanduspinda, lõi endale mobiilirakenduse, mille kaudu on võimalik klientidel kauplusest tooteid leida. C-OU äpis on ostunimekirja koostamine üks populaarsemaid funktsioone. Samuti soovivad kliendid abi kauplusest kliendilehes reklaamitud kaupade leidmisel.
2. Kauplusesisene GPS
Kauplus on varustatud iBeacon ja Bluetooth süsteemiga ning see annab kauplusel võimaluse tuvastada, kus mobiiltelefon kaupluses asub. Seega siis teab kauplus täpset kliendi asukohta. Kui kliendi asukoht on kindlaks tehtud ning toote oma samuti, siis see annab võimaluse klient kergesti tooteni juhendada.
Kauplusesisest GPSi saab kasutada väga edukalt turunduses. Kui klient läheneb enda soovitud tootekategooria alasse, siis kliendi telefoni tuleb teade sooduspakkumisekohta selles osakonnas. Samuti on see hea võimalus anda kliendile sooduskupong, et ergutada mõne toote müüki.
3. Interaktiine tähelepanu püüdmine
Elektroonilistel hinnasiltidel on küljes väike lambike, mis hakkab vilkuma, kui soovitakse tähelepanu.
InterMarche kauplus kasutab seda süsteemi e-kaupluse toodete komplekteerimiseks. Kliendi ostunimekiri on sisestatud toodete komplekteerimis süsteemi ning toote piirkonda lähenedes hakkab ostunimekirjas oleva toote elektrooniline hinnasilt vilkuma. See aitab komplekteerijal tooted kiiresti üles leida ning säästab 35% tema ajast.
Home Depot kasutab seda süsteemi kaupluses kaupade väljapaneku lihtsustamiseks. Kuna ehituskauplustes on väga palju sarnaseid tooteid, siis teenindaja skaneerib riiulisse paigutatava toote ribakoodi ning selle toote elektrooniline hinnasilt hakkab vilkuma. See aitab teenindajal leida tootele riiulis õige koht. Teenindajatel võtab väga palju aega, et võrrelda tootekoode, et kaup õigesse kohta panna-
Pricer on 1991 aastal asutatud Rootsi ettevõte, kes on paigaldanud 140 miljonit elektroonilist hinnasilti 50 riiki üle maailma. Ettevõte investeerib tehnoloogiasse, et saaks uute tehnoloogiliste lahendustega koostööd teha.
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.