Omniva juhatuse liige Ansi Arumeel kinnitab, et e-kaubanduse käibemaksumuudatus loob turul õiglasemad tingimused eelkõige Eesti e-kaupmeeste jaoks, kliendi ostukogemus sellest keerulisemaks ei muutu.

- Ansi Arumeel.
- Foto: Meeli Küttim
“Maksumuudatusega kaotatakse kolmandate riikide e-kaupmeeste maksueelis Euroopa ja Eesti e-kaupmeeste ees. Samas pole muudatus niivõrd radikaalne, et see e-kaubanduse arengut pidurdaks. Pigem loovad õiglasemad tingimused veel paremad võimalused e-kaubanduse kasvuks ka Euroopas ja koduturul, mis on igati tervitatav,” selgitas Arumeel pressiteates.
Arumeele sõnul ei maksa käibemaksumuudatuse mõju e-kaubanduse arengule üle hinnata. „Maksumuudatus ei muuda e-kaubanduse olemust kui sellist, sest kõik muud e-kaubanduse eelised nagu suurem kaubavalik, soodsam hind ning mugav kättesaamine, jäävad ju alles,” märkis Arumeel. “Rahvusvahelise e-kaubanduse hinnaeelis ei tule mitte maksuerisusest, vaid pigem jaekaubanduse kulude ja vahendajate puudumisest.“
Käibemaks lisandub 2021. aastast ainult neile kolmandate riikide kaupadele, mille maksumus jääb alla 22 euro. Kõigile kallimatele saadetistele rakendub 20% käibemaks juba ka praegu. “Kuna valdava osa Aasiast tellitava kauba väärtus jääb umbes 1-10 euro piiresse, siis sisuliselt tähendab see kliendile maksimaalselt vaid 1-2-eurost hinnatõusu, mis ostuotust kuigivõrd ei mõjuta,” selgitas Arumeel.
Samuti ei tähenda käibemaksu rakendumine lisategevusi kliendile. “Kindlasti ei tähenda muudatus seda, et iga paarieurost pakki peab klient deklareerima hakkama,” selgitas Arumeel. “Eesmärk on muuta ostukogemus võimalikult mugavaks. Uue käibemaksusüsteemiga arvestatakse käibemaks kauba hinna sisse enamasti juba välismaises e-poes. Sel juhul muutuks olukord kliendile hoopis mugavamaks, kuna igasugune kliendipoolne käibemaksu deklareerimine Eestis kaoks ära ka kallimate kaupade puhul.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!