Eesti E-kaubanduse Liidu juubeligalal toimunud vestlusringis rääkisid kolme e-kaupluse esindajat, mis on nende hinnangul e-poe õnne valem ning mis on nende poe puhul unikaalset.
- Martin Lond, Markus Toompere, Külli Koort Foto: foto:Urmas Kamdron
Kaubamaja e-poe juht Martin Lond rääkis, et õnne valemile ei ole lihtsat vastust. „Oleme teinud palju vigu ja õnne valem ongi vigadest õppimine. Läbi nende saadakse heaks ja väga heaks,“ ütles ta.
Apotheka Netiapteeki esindaja Markus Toompere sõnul on nende jaoks õnne valem õnnelik klient. „Sul on mingi teenus, mida sa pakud. Jälgid ja kuulad, kuidas kliendid selle vastu võtavad ja teed vajadusel muudatusi,“ rääkis ta. Toompere lisas, et oma klientide eest püüavad nad hoolitseda, kui juhtub mingi nende poolne apsakas. „Tuleme teinekord kliendile vastu, anname talle sooduskoodi, et ta oleks õnnelik ja jääks ostukogemusega rahule.“
Lond rääkis enda poolt loo, et kuna nad e-poes ostetud kaupa komplekteerivad teenindussaalis, mis on juba müügiks ettevalmistatud turvaelementidega, siis neil on paar korda ette tulnud olukord, kus kliendile on kaup saadetud nende elementidega. „See on kliendile suhteliselt nõme situatsioon. On juhtunud, et sõidan kliendile koju turvaelementi eemaldama,“ ütles Lond.
„Juhtub ka meil selliseid apsakaid,“ ütles Baltika e-kaubanduse juht Külli Koort ning lisas, et kuna nad saadavad kauba 44 erinevasse riiki, siis autoga ei jaksa igale poole sõita ja turvaelemente eemaldama. Koort rääkis, et neil on olnud ka selliseid juhuseid, kus kliendil on kaupa kohe kiiresti tarvis aga me jäime millegipärast pakkimisega natuke hiljaks ning klient läks järgmise päeva hommikul Soome laevale. „Klienditoe spetsialist ütles, et viib rattaga kliendile autode järjekorda ära.“
Koort ütles, et igapäev tuleb testida ja pidevalt edasi areneda, et kliendid õnnelikuks teha.
Mis on teis erilist?
„Ma usun, et me oleme unikaalsed selle poolest, et me ei ole ainult e-pood, vaid meil on ka kaks kaubamaja. Soovime pakkuda klientidele ühtset kogemust kanalite üleselt,“ rääkis Lond. Ta lisas, et see on nende puhul äge ning toimib ülihästi. Sellest tingituna on nad pidanud üle vaatama ka oma teeninduslaadi. „Kui eelnevalt käisid kliendid telefon näpus müügisaalis, siis täna vaatavad paljud kliendid Kaubamaja e-poodi ning teenindaja saab nad suunata soovitud kaubani.“
Lond ütles, et on äge, et need muutused on tulnud organisatsiooni mõttelaadi muutuses.
„Olime esimene apteek internetis ning suur katsumus oli selles, et saada interneti apteegi litsents ning inimestel oleks võimalik sealt osta ka retseptiravimeid,“ rääkis Toompere. Tema sõnul oli väljakutse see, et kui hakkasime retseptiravimeid internetis müüma, siis inimene peab ennast identifitseerima ning palju klikke tegema, et ravim kätte saada. „Hea on see, et see töötab ning inimesed ostavad.“
Baltika e-kaubanduse juht rääkis, et enda poodi on nad kopeerinud click and collect mudeli. „Teed e-poes ostu ja võtad kauplusest paki. Näeme, et üha enam kasutatakse seda ja kliendid on selle hästi vastu võtnud“ ütles ta. Koort sõnas unikaalsuse osas on nad katsetanud erinevaid ideid. „Olime esimesed, kes katsetasid ChatBoti Montoni Facebookis ning kasutame ka online personaalset stilistika teenust. Need ei ole müügitõusu veel toonud, kuna pole massidesse läinud.“
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.