Hoolimata sellest, et kaubandussektoril läheb hästi, on teenindusvaldkonnas ikkagi suur tööjõupuudus – selle peamised põhjused on meie pidevalt vähenev töötajaskond ning jaekaupluste tihe konkurents, rääkis Rimi Eesti juht Vaido Padumäe.
Tema sõnul ükski teenindaja Rimis ei teeni miinimumpalka ning töötasu teeninduses on viimastel aastatel Eesti keskmisega võrreldes oluliselt rohkem tõusnud ning tõuseb veelgi.
„Kui vaadata eelnevaid aastaid, siis saab öelda, et meie teenindajad on jäänud paiksemaks ning tekkinud on suurem lojaalsus tööandja suhtes,“ märkis Padumäe. „Pingutame Rimis iga päev selle nimel, et töötaja tunneks end väärtusliku ja vajalikuna – see on ennast kindlasti ära tasunud. Kõige tänulikumad oleme me meie tublidele naistele, kes teevad oma tööd väga kohusetundlikult ning kellest paljude kogemus ja elutarkus on abiks nii kliendile kui ka uutele tulijatele. Rimis on naisteenindajaid koguni 87% ning 30% neist on üle 50, kes hoolimata oma vanusest paljudele noortele silmad ette teevad.“
Padumäe kinnitusel on lisaks palgale väga oluline ka nii-öelda motivatsioonipakett, et töötaja mõistaks, kui oluline ta tööandjale on. „Hea juhtimine, tunnustamine, motiveerimine ning erinevate hüvede pakkumine mängib väga suurt rolli ja on ka äärmiselt oluline, et töötaja jääks paikseks. See, et palk on muutunud nii-öelda hügieenifaktoriks, kuhu lisandub kõik muu, mis saab töökoha valimisel määravaks, on valitsev trend ka teenindussektoris. Samuti tuleb motivatsioonipaketi koostamisel arvestada erinevate põlvkondade vajadustega – noorte puhul on oluline paindlikkus tööjaotuses ja -graafikutes ning erinevad sportimisvõimalused, lapsevanemad aga hindavad kõrgelt perele mõeldud tegevusi-väärtusi,“ lisas Rimi juht.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.