Kaubandus.ee  • 4 oktoober 2018
Jaga lugu:

Septembris toimus uute sõiduautode turul oodatud langus

Uute sõiduautode müük langes septembris 18,2%, aga see oli oodatud kukkumine seoses augustis automüüjate endi poolt autode registrisse kandmisega.

Foto: Scanpix

Kuna Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, siis võtsid suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ise arvele ehk nö müüdi ette. Seetõttu oligi oodata järgnevatel kuudel müüginumbrites kerget miinust.

Tänavu üheksa kuuga on kokku müüdud 20519 uut sõiduautot, mida on 8,2% rohkem kui mullu samal perioodil, ja see number vastab igati AMTELi tänavusele kasvuprognoosile.

Septembris oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid (22,6%), järgnesid väiksema keskklassi autod (21,4%) ja väiksemad maasturid (17,1%). Hübriidautosid läks kaubaks 122 ja elektriautosid 3. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi kokku 5.

Automarkidest oli septembris edukaim Toyota 268 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda (192) ja Kia (139). Samade automarkide toodang moodustas ka populaarsemate mudelite esikolmiku – Toyota RAV4 (92), Škoda Octavia (70) ja Kia Sportage (60).

Tarbesõidukeid müüdi septembris 464, mida oli 9,2% vähem kui möödunud aasta septembris. Üheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük aga 8,5 protsendiga plusspoolel. Kuna mitmete automarkide pikapid ja ka üksikud maasturid on tüübikinnituselt tarbesõidukitena registreeritud, siis nö puhtaid tarbesõidukeid müüs enim Citroen (67). Järgnesid Peugeot ja Renault. Veokite segmendis oli edukaim Scania 24 veokiga.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee