• 08.05.19, 09:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toit andis neljandiku kogu hinnatõusust

Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeksi muutus 2019. aasta aprillis võrreldes märtsiga 1,3% ja võrreldes eelmise aasta aprilliga 3,2%.
Toit andis neljandiku kogu hinnatõusust
  • Foto: Andras Kralla
Kaubad olid 2018. aasta aprilliga võrreldes 2,5% ja teenused 4,6% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta aprilliga võrreldes tõusnud 3,7% ja mittereguleeritavad hinnad 3,1%.
2018. aasta aprilliga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toit, mis andis kogutõusust neljandiku. Ligi kolmveerandi sellest andis 30% kallinenud köögivili. Üle viiendiku kogutõusust andis eluase ja ligi viiendiku transport. Võrreldes eelmise aasta aprilliga on elekter, soojusenergia ja küte kallinenud 6,1%, bensiin 4,7% ja diislikütus 6,9%. Toidukaupadest on sama ajaga enim kallinenud värske köögivili (49%), kartul (48%) ja kaasaostetav valmistoit (13%) ning odavnenud värske puuvili (11%).
Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus eelmise kuuga võrreldes 1,3% või rohkem 2017. aasta veebruaris, mil muutus oli samuti 1,3%.
Märtsiga võrreldes oli aprillis tarbijahinnaindeksi kõige suuremaks mõjutajaks transport. Aprilliks ostetud lennukipiletid olid 38,2% kallimad, bensiin kallines kuuga 6,4% ning diislikütus 2,1%. Suuremat mõju indeksi muutusele avaldas veel toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, kus köögivili kallines kuuga 5,6%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele