Autor: Kaubandus.ee • 13. juuni 2019

Philip Morris tahab sigarettide tootmise lõpetada

Maailma üks suurimaid tubakatootjaid Philip Morris International Inc. (PMI) avaldas oma neljanda jätkusuutlikkuse aruande, milles antakse ülevaade ettevõtte sammudest sigarettide tootmise lõpetamiseks – see on ühtlasi ka ettevõtte üks põhieesmärke.

PMI tegevjuht André Calantzopoulos rääkis, et neilt küsitakse sageli, kas tubakatootja saab olla jätkusuutlik? Nende vastus sellele on kindel jah. "Oleme esimese tubakatootjana maailmas võtnud eesmärgi teha kõik võimaliku, et vähendada sigarettide suitsetamist. Kõige õigem otsus on suitsetamine päevapealt maha jätta. Samas teame, et paljud suitsetajad ei suuda seda teha. See ei tähenda aga, et suitsetajad peaksid oma elu lõpuni sigarette läitma. Neile täiskasvanud suitsetajatele, kes ei soovi suitsetamisest loobuda, pakume võimalust asendada sigaretid paremate alternatiividega. Sedasi vähendame sigarettide suitsetamisega seotud probleeme, millele on juba aastaid poliitikud, tervishoiuspetsialistid ja arstid lahendust otsinud.“

Värskeimas jätkusuutlikkuse aruandes kirjeldatakse PMI pingutusi, et vabastada maailm suitsetavatest tubakatoodetest ja antakse ülevaade põhilistest näitajatest, mis iseloomustavad äritegevuse muutumist. PMI on seadnud eesmärgiks vähendada sigarettide suitsetamist rohkem kui kolm korda kiiremini Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) prognoositud tempost. Ettevõtte soov on, et aastaks 2025 oleks vähemalt 15 miljonit tänast suitsetajat tubakatarbimise sootuks ära lõpetanud ja 40 miljonit suitsetajat üle läinud suitsuvabadele toodetele.

Raportis pööratakse olulise fookusena tähelepanu sellele, et keskkonda satuks vähem tubakatoodete tarbimisest tekkivat prügi. Selles valdkonnas on Philip Morris Eesti OÜ alustanud koostööd ka Eesti keskkonnasäästlike organisatsioonidega. „Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskuse andmetel on tükiliselt peaaegu pool merre sattuvast prügist suitsukonid ehk filtrid. Elamusfestivalist iLand Sound on välja kasvanud kaasaskantav konitops KOPS. KOPSi arendav meeskond on võtnud enda eesmärgiks tõsta inimeste teadlikkust suitsukonide maha viskamise tagajärgedest keskkonnale. Selleks luuakse koostöös Philip Morrise ja Maailma Koristuspäevaga sotsiaalkampaania, mis ennetab konide sattumist tänavatele, loodusesse ja merre,” ütles KOPS projekti asutajaliige Triin Alas.

„Philip Morris toetab Euroopa Liidu ühekordse plastiku direktiivi eesmärke ja soovime aidata kaasa inimeste teadlikkuse tõstmisele, et tubakatoodete filtrid ei satuks loodusesse, vaid alati prügikasti. Tarbijate teadlikkuse tõus on saavutatav ainult erinevate organisatsioonide koostöös, kus soovime ja saame aidata kaasa vastavate kampaaniate elluviimisele,“ ütles PMI Eesti juht Kai Tammist.

Lisaks antakse aruandes teada, et PMI tegeleb jätkuvalt alaealiste tööjõu kasutamise takistamisega tubakakasvatamisega tegelevates riikides ning parandab töötingimusi kogu oma väärtusahelas. Ettevõte vähendab ökoloogilist jalajälge, rakendab keskkonnasäästlikku energia-, vee- ja prügimajandust rakendades bioloogilise mitmekesisuse, maa ja metsade kaitsmist ja säilitamist.

PMI suurimad edusammud 2018. aastal on olnud:

• Vaid neli aastat pärast eesmärgi seadmist on 6,6 miljonit täiskasvanud suitsetajat suitsetamisest loobunud ja läinud üle ettevõtte kuumutatud tubakatootele IQOS.

• PMI jätkas suitsuvabade toodete arendamist, suunates 92% teadus- ja arendustegevuse investeeringutest ning 60% ülemaailmsetest ärikuludest neile toodetele.

• Kui 2017. aastal tootis suitsuvabasid tooteid kolm tehast, siis 2018. aastal oli töös juba seitse. Samal ajal suleti mitu sigaretitehast.

• PMI panustab ka ringmajanduse elluviimisse ning algatas kasutatud IQOS elektrooniliste seadmete ringlussevõtu; CIRCLE (keskne kontroll ja ringlusse võtmine suletud majandusahelas) ning suunab tagastatud seadme ringlussevõtu kõrgeimate tööstusstandarditeni.

• Naiste esindatus PMI juhtimises ülemaailmselt suurenes 35,2 protsendini, eesmärk on jõuda 2022. aastaks 40 protsendini.

PMI jätkusuutlikkuse strateegia neli sammast on: äri ümberkujundamine, kõrge töökvaliteedi saavutamine, ettevõtte sotsiaalse mõju juhtimine ja negatiivse keskkonnamõju vähendamine.

Kõigis neis hindas PMI ümber kõige olulisemad väljakutsed vastavalt infole välistelt ja sisemistelt sidusrühmadelt, et määrata kindlaks prioriteetsed valdkonnad, millega töötamisel on kõige suurem mõju, et aidata sellega kaasa ÜRO kestliku arengu eesmärkide saavutamiseks.

2018. aasta jätkusuutliku arengu aruanne töötati välja vastavalt globaalse aruandluse algatuse (GRI) standarditele, mis on kooskõlas kestliku arengu raamatupidamisstandardite nõukogu (SASB) standarditega ning pakub avalikkusele ulatuslikke andmeid, kutsudes lugejaid ise hindama PMI saavutusi mitmesuguste näitajate osas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757