Statistikaameti andmete kohaselt tõusis 2019. aasta tarbijahinnaindeks 2018. aasta keskmisega võrreldes 2,3%.
Tarbijahinnaindeksi muutust mõjutasid eelmisel aastal kõige rohkem toit ja mittealkohoolsed joogid. Suurima osa sellesse andsid kallinenud köögivili (17%) ning jahu ja jahutooted (4,9%). Kallimad olid ka bensiin (0,5%) ja diislikütus (1,5%), odavamad aga alkohoolsed joogid (3%).
Toidukaupadest kallines möödunud aastal 2018. aasta keskmisega võrreldes enim kartul (27,9%), värske köögivili (24,1%) ja riis (10,6%).
Statistikaameti andmetel oli tarbijahinnaindeksi muutus 2019. aasta detsembris võrreldes novembriga –0,3% ja võrreldes 2018. aasta sama kuuga 1,8%.
Möödunud aasta detsembris olid kaubad 1,7% ja teenused 1,9% kallimad kui 2018. aasta samas kuus. 2018. aasta detsembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim transport, millest põhiosa andis 10,6% kallinenud bensiin ja 6% kallinenud diislikütus. Veidi väiksem oli toidu ja mittealkohoolsete jookide mõju, millest üle poole andsid liha ja lihatooted (6,2%) ning värske puuvili (8,9%). Toidukaupadest kallinesid enim muud jahu- ja teraviljatooted (12%) ning odavnesid kartul (17%) ja kanged piiritusjoogid (12%).
Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad langesid 2019. aasta detsembris võrreldes 2018. aasta detsembriga 0,8% ja vabalt kujunevad hinnad tõusid 2,5%.
Novembriga võrreldes mõjutasid 2019. aasta detsembris tarbijahinnaindeksit kõige rohkem eluasemega seotud teenused. Kodudesse jõudnud elekter oli 5,4% ja veevarustus 24,1% odavam. Neist viimase põhjustas pealinna veetariifide langus. Suurema mõjuga oli veel transport, sest bensiin kallines kuuga 3,1%, diislikütus 3,6%, detsembriks ostetud lennukipiletid olid 10,5% kallimad kui novembriks ostetud piletid.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
5
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Viimased uudised
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele