Autor: Kaubandus.ee • 7. aprill 2020

Uute sõiduautode müük langes 25%

Eesti uute sõiduautode turul toimus märtsis oodatult tugev langus ja eelmise aasta märtsiga võrreldes müüdi uusi sõiduautosid 24,5% vähem.

Autor: Andres Haabu

Märtsis müüdi Eestis 1685 uut sõiduautot, mis jäi mulluse märtsikuu tulemusele alla 548 autoga. Esimese kolme kuuga kokku on tänavu tarbijatele üle antud 5647 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügitulemustele alla 8,5%.

„Autokaubanduse tsükkel on pikk, tellimuse ja tarne ajaline vahe võib olla kuid. Seetõttu hoidis Eesti uute autode müük märtsis tellimuste täitmise abil veel "nina vee peal", kuid inimeste piiratud liikumine ning loomulikult osa majandussektorite sattumine väga tõsise surve alla sunnivad lähimate kuude prognoose veelgi allapoole korrigeerima," ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.

Ta rääkis, et kuna käesolevas kriisis on individuaaltranspordist kujunenud kõige olulisem lüli inimeste mobiilsuse säilitamiseks, annavad ettevõtete teenindustöökojad oma panuse transpordivahendite korrashoidmisel, aga ka sealpool on liikumine tunduvalt vähenenud. "Positiivse poole pealt tooksin välja elektriautode müügi tuntava tõusu eelmise aastaga võrreldes. Arvestades üldise müügi vähenemist, on osakaal veelgi suurem.“

Kogu sõiduautode müügist moodustasid märtsis ligi kolmandiku keskmised maasturid, milliste osakaal oli 32,5%. Populaarsed olid ka väiksemad keskklassi autod (21,6%). Hübriidautosid anti tarbijatele üle 277, elektriautosid müüdi 22 ja CNG gaasiautosid 79.

Automarkidest moodustasid esikolmiku Toyota (334), Škoda (212) ja Renault (160). Mudelitest eelistasid tarbijad kahte Toyota mudelit – Corollat müüdi 124 ja RAV4 eelistasid 118 ostjat. Kolmandaks populaarseim oli Renault Clio (99).

Tarbesõidukite müük langes märtsis 29,8% ja esimeses kvartalis müüdi möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 18,7% vähem tarbesõidukeid. Automarkidest oli märtsis edukaim Citroen 80 müüdud sõidukiga, järgnesid Peugeot ja Toyota, milliseid anti klientidele üle vastavalt 65 ja 35. Veokite segmendis oli edukaim Volvo.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700