Kantar Emori värskest Tallinna kaubanduskeskuste trendiuuringust selgub, et kuigi Covid-19 pandeemiast põhjustatult on e-ostmine hüppeliselt kasvanud, on kaubanduskeskuste tähtsus kaupade ja teenuste tarbimisel jätkuvalt kõrge. Ka elanike hinnangud suurematele keskustele on paranenud.
Keskuste nn külgetõmbejõud ehk kahe kuu jooksul keskustes ostlemas käinud elanike osakaalud ei ole viimastel aastatel muutunud. Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on kaubanduskeskuste põhifookuses olevas moekaupade segmendis selliseid elanikke, kes üldse keskustes ostlemas ei käi, alla 15%, st et lõviosa elanikest ostab oma riided ja jalanõud jätkuvalt keskustest. „Suuremaid keskuseid tajutakse varasemast enam sõbralike, mugavate ja hea teenindusega ostlemiskohtadena, mis näitab füüsiliste ostukeskkondade suuremat emotsionaalset väärtust võrreldes veebist ostlemisega ning olulist rolli meeldiva kliendikogemuse kujundamisel,“ lisas Jõgi.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.