Taluliit: käibemaksumäära tõstmine ohustab Eesti toidutootmise konkurentsivõimet
Eestimaa Talupidajate Keskliit pöördus regionaal- ja põllumajandusministri Piret Hartmani poole, väljendades sügavat muret seoses kavandatud käibemaksumäära tõstmisega 22%-lt 24%-le, mis jõustub 1. jaanuaril 2025.
Pöördumises viidatakse ka Läti kogemusele, kus käibemaksu alandamine puu- ja köögiviljadele on viinud hinnalanguseni ja nende toodete tarbimise suurenemiseni. Foto: Pixabay
Taluliidu hinnangul avaldab käibemaksumäära tõstmine negatiivset mõju põllumajanduse ja kogu toidutootmise konkurentsivõimele ning suurendab majanduslikku survet nii tootjatele kui ka tarbijatele.
Sarnaselt eelmise aastaga peavad Eesti tarbijad kõige meeldivamateks toidubrändideks maiustusebrändi Kalev ning lihabrändi Maks & Moorits. Kolmandale kohale on tõusnud paaris eelnevaski uuringus esiviisikusse mahtunud piimabränd Alma, selgus Kantar Emori uuringust.
Eestlased on Baltikumi kõige julgemad uute toodete testijad ehk uute toodete müügikäive on Eestis kogukäibest kõige suurem, selgus NielsenIQ viimasest tarbijauuringust.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.