Vaid iga neljas elanik eelistab klienditeenindajaga kassat
Eesti elanikud on selgelt iseteeninduse usku: vaid iga neljas eelistab maksta klienditeenindajaga kassas. Eelistatuim ostlemisviis (29%) on ostupuldiga skaneerides ning iseteeninduses makstes, selgub Kantar Emori jaekaubanduse seireuuringust.
Ostupultide kasutamine on klientide seas saanud üha populaarsemaks
Foto: Raul Mee
Skaneerimist ja makset iseteeninduses eelistab neljandik vastanutest ning ülejäänud 21 protsenti märkis peamiseks eelistuseks mobiilirakenduse abil ostlemist.
Viimastel aastatel on jaekettides rakendatud nii palju automatiseerimislahendusi, et tundub – no kuhu veel edasi? Kuid võimalused jaekaupluste tegevuse tõhustamiseks pole kaugeltki lõppenud, uusi tehnoloogiaid katsetatakse pidevalt ning võetakse neid ka kasutusele.
Dive Eesti uuris eestlaste iseteenindus võimaluste kasutamise harjumusi nii kaupade kui teenuste ostmisel. Kuigi suurem osa eestlastest kasutaks iseteenindust meeleldi, saavad tihtipeale takistuseks kassade tehnilised probleemid ning pakutavate teenuste piiratud valik, kirjutab Dive Eesti juht Marilyn Uleksin.
Jaekaubandustehnoloogia ettevõte StrongPoint paigaldas Norras asuvale ettevõttele robotlao, mis on kohandatud spetsiaalselt külmutatud toodete ladustamiseks ja tellimuste ettevalmistamiseks. Tegu on olulise sammuga automatiseeritud laolahenduste valdkonnas, mis suurendab toidulogistika tõhusust.