• 10.02.25, 11:01

Ökonomist: ekspordi langus paistab olevat lõppenud

Statistikaameti andmetel vähenes kaupade eksport 2024. aastal eelneva aastaga võrreldes 4% ja import 2%. Kaupadest eksporditi möödunud aastal kõige rohkem elektriseadmeid, kõige rohkem imporditi aga transpordivahendeid.
Kaupu viidi enim Soome, Lätti ja Leetu ning toodi Lätist, Soomest ja Saksamaalt.
  • Kaupu viidi enim Soome, Lätti ja Leetu ning toodi Lätist, Soomest ja Saksamaalt.
  • Foto: Andras Kralla
Kaupu eksporditi jooksevhindades 17,4 miljardi ja imporditi 20,7 miljardi euro eest. Kaubavahetuse puudujääk oli 3,3 miljardit eurot, mis on 275 miljonit eurot suurem kui 2023. aastal. Mullu detsembris kasvas kaupade eksport võrreldes 2023. aasta detsembriga 2% ja import 9%.

Seotud lood

Uudised
  • 10.02.25, 10:00
Maksuvõlaga ettevõtete arv kasvas jaanuaris kõige kiiremini kaubanduses
Jaanuaris suurenes ka aktiivses pankrotiprotsessis olevate ettevõtete arv
Jaanuaris suurenes jätkuvalt 1000eurose või suurema maksuvõlaga kaubandusettevõtete arv, näitab Kaubandus.ee veebis nähtav Eesti ettevõtete tervise andmekogu. Kaubanduse valdkonna maksuvõlglaste arv on viimase kolme aasta suurim.
Uudised
  • 09.01.25, 09:34
Eesti ekspordi kasvu vedasid eelkõige toidukaubad kui ka puit
Eelmise aasta novembris kasvas kaupade eksport aastaga 3%, import jäi samale tasemele, teatas statistikaamet.
Uudised
  • 09.12.24, 09:27
Oktoobrikuus oli väliskaubanduse kasv selle aasta suurim
Statistikaameti andmetel kasvas kaupade eksport oktoobrikuus võrreldes eelmise aasta sama kuuga 12% ja import 10%.
Uudised
  • 29.11.24, 12:22
Eesti snäkitootja sisenes edukalt Saudi Araabia turule
Septembris toimus Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS) korraldatud toidu-​ ja joogisektori ettevõtete ärimissioon Saudi Araabiasse, millest võttis osa ka edukas snäkitootja Balsnack. Nüüd on ettevõte selle tulemusena jõudnud mitme uue lepinguni.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele