Michelini giidi restoran sulges äri. “Elu ei käi tunnustuste järgi”
Juuni lõpus pääses restoran 38 kolmandat aastat järjest Michelini soovituste nimekirja. Nüüd on aga restoran vanalinnas tegevuse lõpetanud ja ruumidest välja kolinud.
Restorani omaniku Marko Zukkeri sõnul peavad leidma uued ruumid ja looma lihtsama kontseptsiooni. “Midagi, kuhu saaks tulla mitu korda nädalas ega peaks ülikonda selga panema.”
Foto: Liis Treimann
“Äris tuleb selliseid otsuseid teha, muidu võib lihtsalt iseendale auku kaevata. Tänane otsus on selline,” sõnas 38 omanik Marko Zukker.
Kuigi statistiliselt on Eestis tänavu turiste rohkem, siis ööbimiste arv on kerkinud suuresti vaid Tallinnas, kuid mujal Eestis on hotellidel ja restoranidel väga raske, rääkis Peipsi äärde rajatava loodusspaa tegevjuht Killu Maidla.
Ettevõtja Gert Kerde avas koos äripartner Harri Amburiga uue söögikoha LaBocca, mis laiub 670 ruutmeetril ning mille alginvesteeringuteks kulus 1,3 miljonit eurot. "Avasime suure pauguga ja esimesed päevad on möödunud väga hästi. Praktiliselt iga päev on rekordkäive," rääkis Kerde.
Michelini rohelise tärni pälvinud restorani Hiis vastu kasvas huvi pärast tunnustuse saamist päris palju: lähiajaks on saadaval veel vaid mõned kohad, rääkis restorani omanik Daanius Aas.
Juulist jõustuv käibemaksutõus paneb toidukohtadele senisest tugevama hinnasurve ja mõjutab Eesti restoranikultuuri laiemalt, leiab restorani Moon peakokk Roman Zaštšerinski. Käibemaksumäära erisuse puudumine paneb tema hinnangul siinsed restoranid naaberriikidega, kus määrad on sarnased majutusteenustele kehtivatega, konkurentsis nõrgemale positsioonile.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.