Klick Eesti finantsjuht Kaire Koik seisab igapäevaselt silmitsi kaubanduse põhiväljakutsega: kuidas tasakaalustada kasvavaid kulusid ja klientide aina teravamat hinnatundlikkust. Hindade tõstmine ei ole sageli valik, sest ostujõud jääb ettevõtte kulude kasvule alla.

- Klick Eesti juhatuse liige ja finantsjuht Kaire Koik.
- Foto: Andras Kralla
Efektiivsuse tõstmisel on Klick teinud märkimisväärseid edusamme laohalduse ja logistika valdkonnas. Koigi sõnul on just varude liikumiskiirus ja tarneahela efektiivsus kohad, kus ettevõte saab rahaliselt kõige enam võita või kaotada. Kui kaup seisab või liigub valesti, tähendab see otseselt kinni olevat raha. Seetõttu on Klick muutnud varude juhtimist järjest täpsemaks, tuginedes nutikatele jälgimissüsteemidele, mis võimaldavad analüüsida lao kiirust ja efektiivsust.
Varude liikumiskiirus ja tarneahela efektiivsus on kohad, kus ettevõte saab rahaliselt kõige enam võita või kaotada.
Klick on 2009. aastast alates ettevõtet finantsjuhtinud Koigi eestvedamisel investeerinud süsteemidesse, mis võimaldavad suure osa rutiinsest tööst usaldada masinatele. Klicki raamatupidamiseks piisab nõnda vaid kahest inimesest – pearaamatupidajast ja ühest raamatupidajast. Koik peab seda mitte kokkuhoiuks, vaid märgiks, et hästi valitud digilahendused vabastavad inimesed mehaanilisest tööst ja loovad võimaluse keskenduda sellele, mis loob ettevõttele tegelikku väärtust.
Klickis on automatiseeritud paljud protsessid alates arvete liikumisest kuni toodete jaotamiseni kaupluste vahel, ent analüüs, suunavalikud ja strateegilised otsused sünnivad endiselt inimeste toel. „Masin ei tea, mis turul tegelikult toimub ega tunne konkreetsete piirkondade eripärasid. Need otsused jäävad ikka inimese teha,“ selgitab Koik.
„Tühja kasseti tasu“ rikub õiglast konkurentsi
Koik näeb enda rolli laiemalt kui pelgalt Klicki finantsjuhina – tema jaoks tähendab see ka ausa majanduskeskkonna kujundamist ning seismist õiglase konkurentsi ja läbipaistvate reeglite eest ettevõtluses.
Üheks põletavaks probleemiks oma sektoris peab Koik erakopeerimise tasu, tuntud ka kui „tühja kasseti tasu“ – see on maks, mis on suunatud tarbijale, kuid mille katmise kohustus jääb ettevõttele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui rääkida edukast e-poest, siis ei ole olemas üht kindlat valemit, mille abil klientide südamed võita. On aga hulk asju, mis võivad su teekonda kas toetada või juba eos ära rikkuda, rääkis Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik E-kaubanduse UX konverentsil.
Kui sul on kunagi olnud tunne, et tead täpselt, mida teha, aga ikkagi jõuad tulemuseni viimasel hetkel, siis tea – sa pole üksi. Ajajuhtimise nippe ja tööriistu leiab rohkelt, ent on mõned kriitilised teadmised ja tegevused, tänu millele need päriselt ka töötavad, rääkis müügitreener Tambet Tallo.
Elektroonikapoe Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik selgitas, et kaubanduskeskused on õhtuti tühjad ning kokku raisatakse iga päev igas keskusel tööaega kui ka muud ressurssi kokku vähemalt kaks tundi.
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.