Selver toidupood. Tallinn (EST). Foto: Andras Kralla, Äripäev/Scanpix Baltics
Foto: Andras Kralla
Statistikaameti tarbijahindade statistika tiimijuhi Lauri Veski sõnul tõusis tarbijahinnaindeks juulis võrreldes juuniga 0,6% ning aastases võrdluses 5,4%.
Viimastel nädalatel on kõlanud süüdistusi, justkui oleks Eesti kõrgete toiduhindade põhjuseks liiga suured kaubanduspinnad. See on ekslik arusaam, mis ei põhine ei faktidel ega turuloogikal – kaubandus on mahuäri, mitte uhkusprojekt, rääkis Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.
Möödunud aastal kasvas Eestis alkohoolsete jookide tootmine ja import, samal ajal kui müük siseturul langes kõigis joogikategooriates. Eesti elanike alkoholitarbimine on teist aastat väikses languses, selgus Konjunktuuriinstituudi analüüsist.
Eesti toidupoodide lahtiolekuajad on Euroopa mõistes liiga pikad ning nende lühendamine võiks aidata ohjata kasvavaid kulusid, rääkis Rimi Eesti Food juht Kristel Mets. Samas nendib ta, et inimesed on harjunud pikka aega avatud poodidega ja muudatus oleks tarbijatele valus.
Selver on Eesti kaubanduses üks erandlikke kohti: ettevõte, kus kümneaastast staaži ei peeta staažikaks ning kus juhid kasvavad välja teenindajatest. Saates tuleb juttu, miks töötajate arendamine ja stabiilsus on ettevõtte kultuuri keskmes ning kuidas sellest kujuneb tugev tööandja bränd.