Toidupoed ei ole täna uhkemad kui varem
„Mis puudutab poodide arengut, siis need pole täna sugugi uhkemad kui viis või kümme aastat tagasi. Kõik on suhteliselt sarnane,“ ütles Mets hommikuprogrammis.
Ta tõi näitena, et Rimil oli viis aastat tagasi 96 000 ruutmeetrit müügipinda, nüüd 98 000 – vahe on marginaalne. Selle aja jooksul on suletud 11 ja avatud 9 kauplust. „Arvuliselt oleme vähenenud,“ märkis ta.
Mets möönis, et ka toidukaupluste pind ei ole viimase viie aastaga oluliselt kasvanud. “Usun, et räägin kõikide toidukauplejate nimel, et me hea meelega ei ehitaks väga kalleid hooneid. Nõuded, mis tulevad riigilt hoonele endale kui ka sellele sisustusele, mida me täitma peame, on loomulikult kallid,” rääkis Mets.
Poed olgu lühemat aega lahti
Eesti poodide lahtiolekuajad on Metsa hinnangul Euroopa mõistes pigem pikad. „Eestimaalased on sellega väga harjunud, et poed on kaua avatud. Kui hakata midagi muutma, on see pikk ja valus protsess,“ nentis ta.
Suurim kuluartikkel on Rimi jaoks endiselt tööjõud, isegi iseteeninduse kasvu arvestades. „Lahtiolekuaegade lühendamine võiks ühel hetkel olla meie pääsetee. Näiteks tööpäeviti sulgeda poed kell 21 ja nädalavahetustel kell 18,“ pakkus Mets. Samas märkis ta, et selliseid muudatusi ei saa teha üksinda, sest see tähendaks ettevõttele otsest kahju.
“Ei teagi ausalt öeldes, kuidas seda asja õigesti lahendada,” arutles Mets.
Omamärgitooted on kasvuteel
Mets tõi välja, et Eesti jaeketid võiksid rohkem panustada omamärgitoodetesse. Kui näiteks Carrefouris ja Tescos moodustavad need 60% valikust, siis Eesti toidupoodides on osakaal palju väiksem. „Omamärgitooted tähendavad vähem vahendajaid, mis võimaldab pakkuda odavamat hinda ja teenida siiski kasumit,“ selgitas ta.
Samas ei tähendaks suurem omamärgitoodete osakaal valiku ahenemist. „Brändide kirevus küll väheneks, aga sortiment jääks ikkagi mitmekesiseks,“ ütles Mets.