Autor: Tanel Raig • 16. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-kaubamaja tarne korraldus jääb kliendi ootustele alla

On hämmastav, kuidas tugeva kaubamärgiga e-kaubamaja ei suuda hakkama saada logistilise teeninduse lahendamisega ning kui abitu on nende klienditeenindus.

Veebipoest tellimine kogub populaarsust. See on ju mugav – saad kodust lahkumata osta vajalikud kaubad, mis tuuakse sulle soovi korral ka koju kätte või vähemalt kodulähedasse pakiautomaati. Sellest mõttest lähtusin, kui sügisel oli vaja osta Jõgeva ligidal asuvasse maakodusse aiatraktor, uus madrats ja veel mõned väiksemad asjad. Hansapostis oli kõik olemas. Mis peamine, kõik lubati ka kohale toimetada – ära jääb sebimine järelkäru või kaubiku rentimisega, et ostud ise kohale toimetada.

Pärast kauba tellimist jäi täpsustada, et saadetise saabumisest päev ette teavitataks – millal minna kaupa vastu võtma, sest ei ela alaliselt maakodus. Üllatuseks teatab Hansaposti klienditeenindaja, et kaubad saabuvad nende lattu erineval ajal ja vastavalt saadetakse need ka tellijale. Pikemat mangumise järel lubab klienditeenindaja siiski proovida, et meie kaubad konsolideeritakse ja saadetakse laost välja ühel ajal.

Ja ometigi saan ühel neljapäeva hommikul kell 8 telefonikõne Omniva kullerilt, kes küsib, mis kell võib ta tulla mulle aiatraktorit üle andma. Ainult aiatraktor, kõik. Ma isegi saan aru Omniva kullerist, kes ütles, et ei saa kuidagi aiatraktorit ladustada Jõgeva postkontoris, kuni tulevad ka minu ülejäänud kaubad. Väikelinna postkontorisse ei satu ilmselt tihti aiatraktoreid ja üks selline saadetis võib postkontori kauba läbilaskevõime ammendada ning halvata kontori töö. Naine läbib 150 km teed maale ja võtab traktori vastu.

Järjekordne kõne Hansaposti – ehk saab madratsi ja ülejäänud potid-pannid saata üheskoos. Ja ikkagi järgneb nädala pärast kõne Omniva kullerilt, kes tahab üle anda madratsit, kuid muid kaupasid tal veel ei ole. Õnneks oli kuller seekord vastutulelik ja lubas madratsit hoida niikaua postkontoris, kuni saabub ka ülejäänud kaup. Hansaposti pärast oleks aga võinud ühe tellimuse kättesaamise nimel teha 300kilomeetrist edasi-tagasi sõitu, et korraldada kaupade ükshaaval üleandmine. Milline raiskamine! Kuhu jääb e-kaubandusega kaasnev mugavus?

Kõige mõttetum tundus olevat klienditeenindaja roll. Kui teenindajal puudub võimalus protsesside mõjutamiseks, siis on ehk mõistlikum tema palgakulu kokku hoida.

E-kaubandusest on saanud mugavusteenus. Mina läksin Hansaposti ostma, et saada loodetud mugavust kaupade tarnel. Ma ei saanud seda ja kliendina olen ma edaspidi Hansaposti jaoks kadunud. Ma siiski usun, et Hansapostil on võimalik tellimuse konsolideerimisele leida lahendus koos oma logistikapartneriga, kellel uuel aastal valmib ka uus suurem ladu, ja mitte edaspidi kehva tarneteenusega kliente kaotada.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757