Kui palju kulutatakse teie kaupluses aega kauba tellimiste tegemisele? Kui sageli võib vaatamata püüdlikule prognoosimisele näha riiulites haigutavaid tühje kohti, kust soodushinnaga kaup on otsa saanud? Miks tunduvad kaubakoormad saabuvat alati kõige kiiremal tööajal? Kõigile need probleemid lahendab RELEX, mis hoiab kokku tööaega, optimeerib lao- ja kaubakulusid, aitab kaasa müüginumbrite tõusule ning tõstab ostjate rahulolu.
Kaubatellimuste tegemine on kaubandustöötajate jaoks vastutusrikas töö, misnõuab oskust arvestada müüki mõjutavaid aspekte nagu ilm, palgapäevad, kampaaniad, eelnev müük jms. See ongi põhjus, miks kohtame sageli probleeme, kus kaup on laost või kaubariiulist otsa saanud, sest pole osatud arvestada tarneaegadega või analüüsida piisavalt oskuslikult eelnevaid müügiperioode.
„Ühtne jae- ja hulgimüügi planeerimislahendus RELEX päästab kauplused masinlikust ja aeganõudvast tellimuste tegemise tööst, sest oskab ise arvestada, mis peaks olema järgneva perioodi kauba tellimused vastavalt kaupmehe poolt seadistatud kvaliteedi ja tulemusparameetritele. Lahendus võtab arvesse eelneva müügiajaloo tarbijapoolse nõudluse, planeeritud ja testitud kampaaniad, hooajakaupade müügi, ostjate huvi languse kampaania ajal müüdavate teiste samaväärsete toodete vastu ning ka ühekordsete erakorraliste sündmuste mõju käibele,“ tutvustab kaubandusettevõtetele IT-lahendusi pakkuva NIXOR juhatuse liige Elgar Ojakõiv.
Kogu analüütika käib kaupluse- ja tootepõhiselt. Süsteemis on palju erinevaid seadistatavaid tüüpmudelid toodetele. Näiteks mudelid hooajatoodetele, igapäevatoodetele, kampaaniatoodetele, uutele toodete, konkureerivatele toodetele. Neid mudeleid optimeeritakse veelkord vastavalt kaupmehe äriprotsesside iseärasustele ja muude valdkonna eripäradele. Kampaaniamüükide puhul on oluline nende ulatus – ka seda oskab RELEX tarkvara programm analüüsida, olles teadlik raadio,- tele-, sotsiaalmeedia- ja otsepostitusreklaami mõjust toodete müügile. Samuti sisaldab tööriist logistikaga seotud funktsionaalsusi, sisaldades parameetreid, mis võtavad arvesse arvutamaks välja täpsed ning optimaalsemad võimalikud tarnijapoolsed tarnekuupäevad ja –kellaajad ning annab soovituse tööjõukulu optimeerimiseks ehk kes ja millal peaks kauba vastu võtma ja välja panema, säilitades samas hea klienditeenindustaseme kaupluses.
Ojakõiv lisab, et loomulikult ei ole ainsaks mureks kauba otsa saamine riiulitelt. Samamoodi on keeruliseks probleemiks näiteks kiirestiringleva kauba ületellimine ning hiljem selle mahakandmine. Ja ka liigse kauba mahutamine lattu on sageli komplitseeritud, sest kallist laopinda pole kellelgi ülearu ning seismajäänud kauba ümberpaigutamine võib osutuda tülikaks.
Tasuvusaeg lühike ja kasu koheselt märgatav
Uue põlvkonna tarneahela optimeerimislahendus annab kaupmehele võimaluse kaubatellimuste arvestamise ja tellimuste koostamise asemel keskenduda klienditeenindusele. „Nii hulgi- kui ka jaekaubanduses on liiga palju inimesi, kes püüavad optimeerida olemasolevaid mudeleid ning arvestusi, tegelevad igapäevaselt statistika tegemise, müüginumbrite analüüsimise ning tellimuste koostamisega. Nüüd saab kordades kvaliteetsema tulemuse hulga vähema vaevaga,“ ütleb Ojakõiv.
„Kauplustekettidel on aeg astuda järgmine tehnoloogiline samm ning hakata planeerima ja teostama kaubatellimusi keskselt, arvestades iga poe individuaalsete eripärade ja vajadustega, et hoida kokku tööaega ning reaalset raha. RELEXi kogemuste põhjal on lahenduse tasuvusaeg poolest aastast kuni mõne aastani, olenevalt valdkonnast ja stardi positsioonist,“ räägib Ojakõiv, lisades, et NIXORi eesmärk on muuta ettevõtted efektiivsemaks ning pakkuda optimaalseid ja reaalset kasu toovaid IT-lahendusi.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.