Uue generatsiooni makseterminal võimaldab äril käivet kasvatada

Kuidas saab kaardimakseterminal kasvatada ettevõtte käivet? Lihtne. Seda teevad erinevad rakendused, mida saab uue generatsiooni terminalile juurde liita.

Eestis pakub uue põlvkonna kaardimakseterminale Nixor. Ettevõtte juhatuse liige ja äriarendusjuht Elgar Ojakõiv ütleb, et kui tavapärased kaardimakseterminalid on mõeldudki enamasti maksete tegemiseks, siis tänapäevased süsteemid võimaldavad palju enamat.

„Need on nagu väikesed personaalarvutid. Androidi platvorm, võimsamad protsessorid ja suuremad mälumahud annavad piiramatuid võimalusi. Kõik, kes tegelevad millegi müügiga, saavad neist kasu lõigata,“ alustab Ojakõiv. Ühes terminalis võib koos olla mitmeid sinu äri edendavaid funktsioone.

Kasu toidukohtadele

Ojakõiv toob esimese näite restoranide ja baaride pärusmaalt. Eestis on üldiselt tipi maksmisega nirud lood ning kaardimaksete aina võimsam pealetung on seda osa veelgi vähendanud. Tekkinud on veider olukord – klienditeenindaja soovib tippi saada, klient sooviks seda ka maksta, aga sularaha ei ole.

Elgar Ojakõiv, juhatuse liige ja äriarendusjuht

Tänased makse- ja kassalahendused ei võimalda tihti seda, et sa saad tipi arvele lisada. Makseterminalidele ei saa panna lisarakendusi juurde, sest see oleks vanade lahenduste puhul ebaturvaline. Ei ole seda ka mugav kasutada ja see ei ole kassasüsteemiga korralikult ühildatud. Lisaks tuleb mängu ka ekraani suurus ja kasutusmugavus.

„Tänased makse- ja kassalahendused ei võimalda tihti seda, et sa saad tipi arvele lisada. Makseterminalidele ei saa panna lisarakendusi juurde, sest see oleks vanade lahenduste puhul ebaturvaline. Ei ole seda ka mugav kasutada ja see ei ole kassasüsteemiga korralikult ühildatud. Lisaks tuleb mängu ka ekraani suurus ja kasutusmugavus,“ loetleb Ojakõiv.

Nixori YUMi terminali ekraan annab need võimalused. Seda saab võrrelda mõne suurema nutitelefoni ekraaniga. Selle kaudu saab visuaalselt edastada palju lisainfot. Kui klienditeenindaja makset vastu võtab, on terminalis suurelt näha summa ning all tipi valikud, kas 5, 10, 20 protsenti või loobu. Tipi saab kiire nupule vajutusega summale lisada. Terminal on seotud ka kassasüsteemiga. Kogu aruandlus on selge ja lihtne.

Kiire ja täpne teenindus

Toitlustuskohtade üheks kitsaskohaks on tihti tellimuste vastuvõtmisele järgnev virvarr. Mida suurem seltskond, seda enam kasvab võimalus, et midagi läheb tellimisel sassi. Teenindaja kirjutab kõik kiiresti üles ja siis jääb üle oodata, kas õiged söögid-joogid ikka jõuavad nendeni, kes neid ka tellisid. Nixori YUMi terminalis võib näiteks olla võimalik luua konkreetse teenindussaali vaateid ning valida välja konkreetne laud koos reaalsete kohtadega. Nii saab teenindaja kohe konkreetse tellimuse siduda kohaga laua ääres.

„See võib tekitada vau-momendi, kui kümneliikmeline seltskond saab tõesti oma toidud-joogid kätte nagu tellitud. Nüüd tahaks tippi anda küll,“ muigab Ojakõiv. Kõigele sellele lisab väärtust tõik, et sama tellimuse saab kohe kuvada või printida toidukoha köögis. Ei pea paberitükkidega ringi lippama ja kuskile topelt sisestama.

Sellesama ühe seadmega ringi liikudes saab teenindaja võtta jooksvalt ka lisatellimusi ning kui mõni laudkonna liige soovib enneaegu lahkuda ja arve tasuda, saab sellegi toimingu väga kiirelt ära teha.

„Klientide rahulolu kasv teeninduse tõttu on väga oluline,“ on Nixori juhatuse liige kindel.

YUMi kaardimakseterminal töötab Android operatsioonisüsteemil ning 7” puutekraanil, mida saab pöörata 360 kraadi ehk kiip-, magnet- või NFC lugeja asub vastavalt kaupmehe soovile kas seadme ühel või teisel küljel või ülal- või allosas.  

Universaalne kasu

Nixori lahenduse ehk üks olulisemaid plusse on see, et kui täna on ükskõik millistes müügikohtades tavaliseks nähtuseks eraldi kaardimakseterminal, kliendiekraan, kassa ning mõnel puhul ka tagasisideterminal, siis Nixor pakub kõik ühes lahendust.

Just viimane, kliendilt tagasiside küsimine, on üks koht, mida Elgar Ojakõiv mitmel korral mainib. Selle saab Nixori YUMi seadmesse sisse tuua, ei pea ostma eraldi ekraani, mida tõenäoliselt vähe kasutatakse.

Turvalised e-poe ostud

Kuid seade läheb veel kaugemale. Kui ostad netist kaupa ja tellid selle kulleriga koju, on tavaline see, et sa annad paki kätte saamisel allkirja. Õigemini tihti sirgeldad midagi, mis näeb sinu allkirja moodi ehk välja. Aga kui keegi pahatahtlik paneb allkirja asemel lihtsalt x-tähe ja hiljem väidab, et ei ole pakki kätte saanud? YUMi mobiilses terminalis saab end tuvastada ka ID-kaardi abil või anda digiallkirja.

„Kui sinu ostetud toode maksab ikka 2000 eurot, tahavad mõlemad pooled, et üleandmine oleks turvaline,“ ütleb Ojakõiv.

Kiire müük suurkontsertidel

Suurtel rahvaüritustel on püütud leida lahendusi, kuidas teenindada võimalikult suurt hulka inimesi nii kiiresti kui võimalik.

Võtame õlletelgi, kuhu saab sisse tuua iseteeninduse. Ise valid, millist jooki soovid, ja kohe ka maksad. Klienditeenindaja vaid valab selle välja või on süsteem ühendatud beer-tap’i süsteemiga, mille kaudu saad ise joogi topsi lasta.

„Meil saaks sellega hakkama üks seade. Teed valiku ja kohe ka maksad. See on atraktiivsem, kuluefektiivsem ja kiirem. Täiesti uus kontseptsioon,“ leiab Ojakõiv.

Hind mõistlik

Nixori lahendus ei ole kindlasti mõeldud vaid suurtele tegijatele. Ojakõiv ütleb, et eriti suure võidu võibki saada restoran, väike laadakaupmees või kaubanduskeskuse poekene. Müügikoht, mis peab müügid registreerima ja raha vastu võtma. Soodsam on võtta üks seade selle asemel, et soetada eraldi kassaaparaat, kliendiekraan ja makseterminal.

Kiirus on oluline

Klienditeeninduse kiirus on aina olulisem. Tegelikult kogu ahela kiirus. Eestis on toidukohtades veel vähe köögiekraane, kuhu tellimused sisse jooksevad. Suures osas tänapäeva toidukohtade köökides on köögiprinterid juba olemas, kuid edasi toimub suhtlus kokkade ja teenindaja vahel suulisel teel. Peab käima küsimas, kas tellimus on juba valmis. Lisaks on kassasse ostetud toodete sisestamine ajakulu. Mobiilne lahendus muudab kogu selle ahela efektiivsemaks.

„Kui sul on interaktiivne seade, liigub info kiiremini. Samamoodi saab selgelt mõõta, kui kaua tellimuse täitmine aega võttis. Kas kuskil tekkis ebamõistlikke viivitusi. Mida vähem igasugu sisestamisi ja klikke, seda kiirem on protsess,“ toob Ojakõiv välja.

Rohkem infot kliendile

Ojakõiv soovitab kaupmeestele, et nad võiksid klientidele pakkuda rohkem interaktiivsust ja infot. Klient näeb, mida ta on ostnud. Klient näeb, millised on tema soodustused ja milline on olnud tema võit. Võrreldes USAga edastatakse Eesti klientidele palju vähem lojaalsusinfot ja kliendikohaseid pakkumisi. Kusagil tšeki alumises nurgas on ehk kirjas, et oled 1. või 2. taseme klient ja olemasolevad punktid.

„See info võiks olla ostupuldis, kliendiekraanil või kaupmehe mobiilses äpis näha. Visuaali peaks rohkem olema. Üks võimalus on näiteks lasta inimestel tooteid hinnata ja siis neile omakorda näidata, et toode, mida ta ostab, on paljude poolt soovitatud. Ostja saab kinnituse, et tema valik on hea ja õige ja ütleb naabrimehelegi selle info edasi ning temagi tahab seda head toodet endale osta. Tagasisidet ja hindamist peaks rohkem küsima. Kõik ikka selleks, et anda võimalus kliendile arvamust avaldada, tagasisidet anda ja päeva lõpuks rohkem ostuotsuseid.“

Ojakõiv ütleb ka, et igasuguse kleepsu- ja templimajanduse võiks samuti tuua üle virtuaalsesse keskkonda ning seda kliendikohaselt kliendiekraanil näidata. Sinna juurde veel ka erinevate sooduskupongide andmine. Või miks ma pean oma boonusraha üldse ise ära kulutama, võiks vabalt anda valida erinevate annetamisvõimaluste vahel.

„Ehk miks ei võiks needki tuua kliendiekraanile? Klient võib pettuda või vihastada, kui ta paberipahna saab, aga eriti, kui mingi kupong on oma kehtivuse kaotanud. Ta ei saa seda kogemust, mida ta peaks saama,“ ütleb Ojakõiv.

Näide USAst

Aga miks ei võiks kogu meie ostukogemus lähiajal muutuda? Ojakõiv toob ühe näite Ameerika Ühendriikidest, ühest ehituspoest. Tuleb klient korvitäie kaupadega. Samal ajal kui klienditeenindaja tooteid skaneerib, on klient puutetundliku ekraani ees, milleks siin saab olla YUMi seade. Rakendus küsib temalt näiteks lojaalsuskaarti, kupongi skaneerimist YUMi kaameraga ja tahab teada, kas ta soovib hakata nende Facebooki sõbraks, et veelgi allahindlust saada. Klient teeb lisategevusi, et endale väärtust saada, aga samal ajal on ta kasuks ka kaupmehele.

Ojakõiv nägi aga ka rakendust, mis andis inimesele teada seotud toodetest. Internetis sisseoste tehes on see tavaline, kuid füüsilises poes seda täna ei näe. Näiteks ütles rakendus, et sul on korvis taskulamp, aga sellel puuduvad patareid ning võid soovi korral kohe lisada need endale ostukorvi.

„Mina ütlesin selle peale, et kui poe kassas on järjekord, siis on ju tüütu, kui keegi järjekorrast lahkub, et soovitatud toode ära tuua. Aga ei, saali teenindaja sai selle kohta oma kaasaskantavasse seadmesse teate ning maksimaalselt minutiga peab toode olema konkreetses kassas. Sellega tõstad sa ostude mahtu. Interaktiivsus võiks tõesti igasugusesse füüsilisse kaubandusse rohkem sisse tulla,“ ütleb Ojakõiv. „Kasvab nii käive kui kliendi rahulolu,“ lisab ta.

Avatud keskkond

Nixori terminal on selline, et sinna saab liidestada erinevaid rakendusi. Seejuures ei pea neid kõiki sugugi tegema Nixor ise. Plaan on tulevikus sarnaselt Google Playga vastav keskkond avada. Nixor kontrollib ja aktsepteerib võimalikud lisarakendused loomulikult üle ning toetab kõiki teisi arendajaid nõu ja jõuga ning seeläbi on võimalik kaupmeestele paljusid erinevaid lisarakendusi samas seadmes kasutusele võtta.

Niisiis liigub kliendisuhtlus üha enam interaktiivsemaks ning kiiremaks. Kasu saavad nii müüja kui ka klient.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700