„Kes see ometi avab 60-aastaselt lillepoe?“ küsib hollandlasest florist Peter Boeijkens, kes avas justnimelt 60aastaselt Tallinnas lillepoe. „Ma teadsin, et pean olema seal kuus päeva nädalas ja et see on raske töö, aga ma tahtsin seda teha!“
Peter Boeijeknsi lillepood Fleur Royale on tegutsenud Tallinna kesklinnas peenes Rotermanni kvartalis juba kaheksa aastat. Boeijkens on sündinud ja kasvanud Amsterdamis, ent endine abikaasa ning pere tõid ta Eestisse. Kuigi mehe lillepood on lillearmastajate seas väga mainekas, pole sealne kaup sugugi kättesaamatu.
„Eestis küsitakse lillede eest uskumatult kõrget hinda,“ leiab Boeijkens. Tahetakse siis rutem rikastuda? „Ja ma arvan, et see on vale. Väga kõrge hind pole mingi uus asi, siin olid lillepoodides kallid hinnad juba 18 aastat tagasi, kui ma Eestisse kolisin. Sa tahad ju klienti hoida ka järgmiseks nädalaks või aastaks? Sa pead siis oma äri tasapisi ehitama. Ma tahan, et tuleks sada klienti ostma kümne euro eest, mitte kümme klienti saja euroga, nagu siin kiputakse äris eelistama,“ selgitab Boeijkens.
Tema hinnapoliitika üks nipp on see, et Boeijkens saab oma õied otse Hollandist lilleoksjonitelt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Lillede kasvataja ja müüja Rikets võtab tänasest üle pankrotistunud Hortese aianduskeskuse Laagris, kus avab kaupluse reedel.
Aasta-aastalt kasvab inimeste julgus ja soov soetada kaupu mugavalt läbi interneti ostukeskkonna. Trend on jõudnud ka seemne- ja istikumüügiga tegelevatesse ettevõtetesse – mullu aasta lõpus avas e-poe Hansaplant, tänavu Horticom ning oma veebipoe arendamisega tegeleb aktiivselt ka Hortes Aianduskeskus.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.