Kiire küsimus: kas mõnel teist on kunagi
tekkinud mõte konkreetset ettekirjutust leidmata oma kassi mikrolaine ahjus
kuivatada või vannis olles juukseid föönitada? küsis Äripäev.
USAs makstakse toote väärkasutamise kohtusaagades kahjutasusid keskmiselt 25 miljonit krooni.
Parem number aga on see, et 61 protsenti kaebajatest võidab suurkompanii vastu esitatud hagi, seda hoolimata toodetel laiutavatest suurtest hoiatussiltidest ning kasutusjuhenditest.
Eestis pole tarbijakaitseameti teada küll veel toote hoiatussiltide tõttu kohtuasju olnud, ka siinsetest poodidest leiab kummaliste siltidega tooteid.
Tõenäoliselt on kõik sildid lisatud toodetele pärast mõnda pretsedendi loonud kohtulikku lahendit. See tähendab, et kusagil on inimesi, kes lasevad oma lastel nõudepesumasinas mängida või küürivad ennast peldikuharjaga.
Eestis müügil alla 3aastastele keelatud kõristid
Tarbijakaitseameti järelevalvepraktikas on kauplusest leitud naljakaid märgistusi.
"Poes on olnud müüa väikelaste kõristeid, millel on kiri "alla kolmeaastatele keelatud" või hoiatus: "Ära sihi inimesi ega loomi!". Samuti on müüdud naistepluusi, mille märgistuses seisis "Naiste pluus. Koostis: 100% silku"," kommenteeris tarbijakaitseameti esindaja Evelin Koppel.
Tarbijakaitseameti poole pöördutakse seoses kasutusjuhenditega eelkõige seetõttu, et pood ei ole tootega kasutusjuhendit üldse kaasa andnud või kasutusjuhendil puudub eestikeelne tõlge.
"Järelevalvepraktikast võib tuua näiteid, et inimesele on tootega antud üldse vale eseme kasutusjuhend või eesti- ja võõrkeelne kasutusjuhend ei kattu omavahel sisuliselt. Kohtuasju hoiatussiltide pärast tarbijakaitseameti teada ei ole olnud," lisas Koppel.
Ohoo!
* Hoiatussildid terve mõistuseta inimestele "Hoia puurilinnud kasutuse ajal köögist eemal" (Bialetti Casa Italiana mittekleepuv pann - lindudele ei sobi tefloniaurud, mis pannilt eralduvad)
* "Hoiatus: kostüüm ei anna lennuoskust ega superjõudu" (Frankel's Costume'i Supermani kostüüm - tootjad märgistavad igaks juhuks nii kõik kostüümid)* "Ära triigi riideid, kui need on veel seljas" (Rowenta triikraud - olgugi et Rowenta ei ole siiani ühtegi kaebust saanud, leiavad asjaosalised, et silt on vajalik)* "Mitte kasutada isiklikuks hügieeniks" (peldikupoti küürimise hari - see silt võitis ka auhinna iga-aastasel kõige haigemate ohutussiltide võistlusel)* "Ei ole mõeldud söömiseks" (Apple iPodilt - kas paroodia või paranoia? Steve Jobs silti ei kommenteeri)* "Ära kasuta fööni magamise ajal" (föönikarbilt)* "See toode ei ole mõeldud hammaste puurimiseks" (põrandapanijatele mõeldud akutrelli kastilt)* "Palun eemaldada laps enne kokkuvoltimist" (lastekäru käsipuult)* "Ära kunagi eemalda toitu või muid esemeid masina teradelt, kui masin töötab" (saumikseri karbilt)
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.