Eesti õlleturu kogumahuks 2007. aasta
esimesel poolaastal kujunes 64,9 miljonit liitrit, mis on vaid 2,2 protsenti
kõrgem möödunud aasta samast ajavahemikust.
Õlletootjate Liidu presidendi Cardo Remmeli sõnul kasvatasid õlletootjad küll terve poolaasta lõikes müügimahte, kuid teise kvartali müügitulemused olid planeeritust kehvemad, teatas liit.
"Läbimõeldud alkoholipoliitika puudumine riigi poolt ning õlletootjate tegevuse reguleerimine keeldude ja käskudega muudab alkoholiäri raskesti juhitavaks. Õlletootjatel puudub täna tuleviku suhtes kindlustunne," ütles Remmel.
Õlleturu liidripositsioonil on jätkuvalt Saku Õlletehase AS, kes müüs esimesel poolaastal 30,4 miljonit liitrit õlut ja kasvatas oma turuosa 46,5 protsendilt 46,8 protsendini, müügimaht kasvas 2,9 protsendi võrra.
"Saku jaoks oli esimese poolaasta tippsündmus uue logo kasutusele võtmine aprillis. Logovahetus on veelgi tugevdanud meie liidripositsiooni õlleturul," ütles Saku Õlletehase juhatuse esimees Irek Smaga.
AS A. Le Coq müüs poolaastaga 25,2 miljonit liitrit õlut, tõstes oma müüke kaheksa protsenti, mis ületab ligi neljakordselt turu kasvu. Samuti on A. Le Coq'i turuosa tõusnud õlletehastest kõige rohkem 36,9 protsendilt 38,9 protsendini.
"Nende heade tulemuste taga on ennekõike 30protsendine A. Le Coq Premiumi müügi kasv võrreldes eelmise aastaga ja aprilli lõpus turule toodud uus super-premium klassi õlu A. Le Coq Special, mis on tõusnud alates maist oma kategooria turuliidriks," ütles õlletehase juht Tarmo Noop.
AS Viru Õlu omab 8,9 protsendilist turuosa, tema müügimahuks kujunes 5,8 miljonit liitrit õlut, mis on 0,9 protsendi võrra rohkem kui eelmisel aastal. AS Puls Brewery müüginumbriks kujunes 1,2 miljonit liitrit õlut ja turuosa langes kahele protsendile. AS Sillamäe Õlletehas müüs 62 700 liitrit õlut, ettevõtte turuosa oli 0,1 protsenti. Importõlle läbimüük oli 2,1 miljonit liitrit ja turuosa 3,3 protsenti. Möödunud aastaga võrreldes on importõllede osakaal Eesti turul vähenenud 0,7 protsendipunkti võrra.
Eesti Õlletootjate Liit on Eesti esimene alkoholitootjate eneseregulatsiooni organisatsioon, mille eesmärk on läbi ühtsete eetikastandardite aidata kaasa õlletootjate vastutustundlikule tegutsemisele.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.