• 19.04.08, 20:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

On24: netipoe tagatisraha petturite käest ei päästa

On24 Sisustuskaubamaja nõukogu liige Peep Kuld ütles, et plaanitav tagatisraha ei päästa ettevaatamatuid petturitest ega vähenda välismaiste netipoodidega nurisevaid tarbijaid.
„Probleemid, millele tarbijakaitse viitab, on olnud paari internetipoega, mis on ilmselt sihilikult läinud tarbijate petmisele,“ rääkis Kuld aripaev.ee-le. „Samuti on olnud probleeme eelkõige välismaistest internetipoodidest tellimisega. Tagatisraha või kindlustuse nõudmine ei muudaks nende probleemide juures midagi. Kes petta soovib, see üritab seda teha vaatamata seadustele.“
Kuld lisas: „Probleemide vältimiseks tuleks hoopis tegeleda tarbijate informeerimisega, et nad teaksid, mida teha enne tellimist tundmatutest internetipoodidest. Tuleks saata e-kiri klienditeenindusse või sinna helistada. Tuleks vaadata internetipoe ajalugu, kui kaua see on tegutsenud. Tuleks otsida internetifoorumitest infot konkreetse poe kohta või ise esitada foorumites küsimusi, kas kellelgi on konkreetse poega kogemusi.“
Kuld avaldas samas lootust, et majandusministeeriumi töötajad saavad aru tarbijakaitseameti ettepaneku mõttetusest ja põhjendamatusest ning seaduseelnõuks seda ideed ei vormistata.
"Kui tarbijakaitse üritaks tagatisraha abil tarbijaid kaitsta ettevõtte majandusraskustesse sattumise, mitte petturluse eest, tähendaks see, et tagatisraha peaks maksma kõik tarbijatele kaupu või teenuseid müüvad firmad: ehitusfirmad, kinnisvaraarendajad, mööblitootjad, autoremonditöökojad ja nii edasi," kommenteeris Kuld.
"Kehtiva süsteemi järgi on kõigil ettevõtetel vajalik aktsia- või osakapital. Süsteemi muutmine selliseks, et lisaks nõutud omakapitalile tuleb tarbijakaitsele maksta tagatisraha, kõlab kentsakana," leidis Kuld.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele