15. aasta eest jalatsimüügiketi ABC King
loonud Mikko Kuosmaneni sõnul on edukal ettevõttel suures kontsernis võimalus
kasvada veelgi suuremaks, mis siiani piiratud ressursside taga kinni on
olnud.
Mehe sõnul tundsid ABC vastu huvi peale Kaubamaja veel mitmed rahvusvahelised ettevõtted.
„15 tegevusaastat olen pidevat Soomes asuva kodu ja Eesti vahel reisinud. Nüüd tekkis mul tunne, et igal asjal on oma aeg. Peale selle tundsin ja tunnistasin endale, et selleks, et kasvatada edukat äri veelgi suuremaks, on mul omanikuna siiski piiratud ressursid. See pani mind mõtlema pakkumuse vastuvõtule ehk müümisele,“ rääkis ettevõtte juht Kuosmanen, mis ajendas tal äri Tallinna Kaubamajale müüma, lisades, et peale Kaubamaja näitasid ABC vastu huvi ka teised sama valdkonna rahvusvahelised tegijad.
Kui kaua kavatseb Kuosmanen jalatsimüügiketti juhtida, ei oska ta veel täpselt öelda, kuid enne pardalt lahkumist tahab ta kindel olla, et ettevõte töötab ka ilma temata korralikult.
„Täpset aega on veel raske öelda – kõige tähtsam on hetkel ja ka lähitulevikus kindlustada, et kõik operatiivsed ning ka personalijuhtimise küsimused saaksime sujuvalt paika. Tahan näha ja kontrollida, et organisatoorne masin töötab ilma minuta korralikult. Südames on muidugi kurb tunne, aga samas vajab ka perekond ja isiklik elu tähelepanu. 48aastasena vaatan äriga seotud asjadele teistmoodi kui 15 aastat tagasi,“ rääkis mees.
Tehingu hinnast mees ei räägi, öeldes, et kuna kaubamaja näol on tegemist börsiettevõttega, tuleb arvestada börsi reeglitega. "Oleme kaubamajaga leppinud kokku, et seda küsimust kommenteeritakse alles pärast tehingu lõplikku jõustumist. Kui börsireeglid nõuavad, avalikustame tehingu hinna pärast 30. juunit.“
Kaubamaja hoole all ennustab mees ABC-le 5-10kordset kasvu. Loodetav kasv põhineb ABC üles ehitatud hästi töötavale äriinfrastruktuurile ning lähirajoonides – nt Lätis ja Leedus – veel avastamata turgude potentsiaalil. Kuosmaneni sõnul eeldab selline kasv väga tõsist panustamist turudusele ning ressursse elada üle ka võimalikud raskemad ajad. Mehe sõnul on kaubamajal neid ressursse ja oskusi ABC-le pakkuda.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.