Viimastel kuudel on sagenenud kaebused seoses e-kauplusega www.olmetehnika.ee ja www.olmetehnika.eu (erinevad domeenid), mis teeb nimetatud e-poest ühe problemaatilisema e-kaupleja Tarbijakaitseameti praktikas. E-kauplust haldab Technology Broker.
Peamisteks probleemideks on tarneaegade viibimine kodulehel reklaamitud 1-5 päevast kordades pikemaks. Kui tarbija soovib sellisel juhul lepingust taganeda, viibib ettemaksu tagastamine sageli kuude pikkuseks. Tarbijatel on probleemide korral sageli keeruline ettevõttega kontakti saada, telefonidele ja e-mailidele ei vastata või on suhtlemine ebaviisakas. Mitmel juhul on tarbijad avaldanud nördimust, et vahetult enne kauba tarnimist tõstetakse kauba hinda või pakutakse asenduseks kallimat toodet.
Tarbijakaitseameti sekkudes saavad kõik kaebused küll varem või hiljem lahendatud, kuid tarbijatel on selleks ajaks kulunud väga palju närve ja kannatust. Vaatamata Tarbijakaitseameti korduvatele hoiatustele ilmnevad sarnased probleemid pidevalt uuesti, mistõttu, juhime tähelepanu, et nimetatud veebipoodidest tellinutel tuleb olla valmis ebameeldivusteks.
Tarbijakaitseameti tegemised mais:
Mais pöördusid tarbijad kaebuste, järelepäringute ning telefonikõnede kaudu Tarbijakaitseameti poole kokku 2578 korral (märtsis 3266).
Kaebuseid esitati Tarbijakaitseametile mais 117 (aprillis 113), neist 44 olid seotud teenustega, 1 kaebus oli seotud toidukaupadega ning 73 tööstuskaupadega. Kirjalikke järelepäringuid tehti 430 (aprillis 441), mis jagunesid järgmiselt – 240 teenuste, 91 tööstuskaupade ja 17 müügiedenduse kohta.
Tarbijakaitseameti info- ja nõustamistelefonidele helistati maikuus kokku 2131 korral (aprillis 2024).
Kõige enam pöörduti ameti poole ka aprillis tööstuskaupadest arvutite ning muude tehnikatoodetega, samuti ka jalatsite ning rõivastega seoses. Teenuste osas kuulus esikolmik internetikaubandusele, turismiteenustele ning telefoniteenustele.
Tarbijakaitseamet koostas mais kaubandus- ja teenindusettevõtetele 374 kontrollakti ning 44 õiendit. Kontrollimise põhjal tehti 49 väärteootsust, millega määrati trahve kogusummas 1805 eurot.
Tarbijakaitseamet kontrollis järelevalve korras erinevates piirkondades üle Eesti taadeldavate kaalude täpsusnõudeid ja taatluskehtivusaegade korrektsust, mis on sätestatud mõõteseadusega ja majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.
45 kontrollitud kaalust olid 8 taatlemata (Ida- Virumaal 4, Saaremaal 2, Harjumaal ja Tallinnas 1 korral). Mitmed kauplejad (eelkõige Ida-Virumaal) tõid peamiselt põhjenduseks, et varem sealkandis tegutsenud taatleja ei tööta enam.
Tarbijakaitseamet juhib ettevõtjate tähelepanu, et kaubandustegevuses kasutatavad hinnanäidikuga või hinnanäidikuta trükiseadmega või trükiseadmeta elektroonsed, elektromehaanilised või mehaanilised mitteautomaatkaalud klass III, on taatluskehtivusaeg 1 aasta. Taatlemise eest peab hoolt kandma kaupleja.
Tarbijakaebuste komisjonis toimus mais 21 istungit (aprillis 19). Neist 4 rahuldati tarbija kasuks, 7 lahendati kokkuleppe käigus, 7 jäeti rahuldamata ning 3 väljus komisjoni pädevusest.
Kõige enam oli ka maikuus istungeid jalatsite teemal (7 istungit). Komisjoni otsuseid ei täitnud Kuldan Trading OÜ (smaragdidega kuldsõrmus) ning Kronion OÜ (kauplus „Sabo“, Lootsi 7, Tallinn). Viimasest ostis tarbija naiste nahksaapad.
Tarbija väitel jõudis ta jalatseid kanda neli päeva, siis purunes vasaku poolpaari pealisnahk. Kaupleja ekspertiisi tulemused näitasid, et defekt on tingitud valest kandmisest ja hooldusest. Komisjon otsustas tarbija kaebuse rahuldada, kuna ei leidnud, et tarbija oleks süüdi defektide tekkimises. Jalatsid olid muutunud täiesti kasutamiskõlbmatuteks praktiliselt esimesel kandmisnädalal.
Seotud lood
Kujuta ette, et su lemmiknäitleja uus film on just esilinastunud. Sul on võimalus seda vaadata ka kodus, kuid ometi otsustad minna kinno. Või mõtle, miks investeerid kodus suurde 4K telerisse, kui saad Netflixi vaadata ka tahvlis või nutitelefonis? Vastus on tegelikult lihtne: kvaliteet.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele