Autor: Kaubandus.ee • 24. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apollo kauplus: ID-kaart sobib edukalt kliendikaardiks

ID-kaart on tänapäeval dokument, mis on alati kaasas ning kaartidel puuduvad halduskulud, rääkis Rautakirja Estonia e-kaubanduse müügi- ja arendusjuht Evelin Peda Äripäeva seminaril „Kuidas näpujälg ja ID-kaart edendavad kaubandust?“. 

Apollo poodides võeti ID-kaardi süsteem kasutusele 2005. aasta alguses, mil keegi teine polnud seda varem teinud. Hetkel on andmebaasis 140 000 püsiklienti. 

„Meile ei meeldinud idee, et klient saab jälle ühe plastikkaardi. Tol ajal pidi selle eest ka maksma ning kui kaasas polnud, siis soodustust ei saanud,“ põhjendas Peda ID-kaardi kasuks otsustamist.

Peda sõnul arvavad paljud, et kui puudub firma näoga plastik, siis klient unustab su ära. „Meie jaoks oli positiivne see, et meie programmi tutvustati meedias ja kliendid usaldasid Apollot, kuna olime tuntud ettevõte,“ rääkis Peda positiivsetest külgedest.

Kuna Apollo tegi süsteemi pilootprojektina, siis tehnilise lahenduse eest firma maksma ei pidanud. Kaardimakse süsteemile tuli juurutada programm, mis suhtleb müügisüsteemiga ja suudab anda kassasüsteemile ID-kaardilt tulev info.

„Kartsime, et inimesed kardavad anda oma isikukoodi,“ rääkis Peda ainsast hirmust. „Tänapäeval on aga isikukoodi küsimine tavapärane.“

ID-kaart sobib Peda sõnul kliendikaarti asendama juhul kui tegemist on eraisikust kliendiga. „Inimesel peab mingi dokument ikka kaasas olema ning ID-kaarti hoiad kui silmatera. Selle teed uuesti, kui see aegub või ära kaob, siis oled ikkagi klient,“ loetles Peda süsteemi positiivseid külgi.  Apollos on püsikliendi programm ühendatud ka veebipoega.

ID-kaardi süsteemile saaks üles ehitada ka personaalsete pakkumiste süsteemi, kuid Peda hinnangul on see on kahe otsaga asi. „Tegelikult on see peen teadus, kuna me ei tea kliendi ostude eesmärki. Meie ei tee seda selleks, et hakati nuhkima klientide ostukorvides,“ lausus ta.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757