Autor: Maarit Eerme • 10. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

KPMG uuring: laetavad hübriidautod lähevad kõige paremini kaubaks

Autotootjad üle maailma usuvad laetavate hübriidautode tulevikku, selgub KPMG värskest uuringust Global Automotive Executive Survey 2013. Sama uuringu tulemused näitavad, et tarbijate ostuotsust mõjutavad pigem majanduslikud tegurid kui keskkonnasäästlikkus.

Üle kolmandiku vastajatest leiab, et 2018. aastaks on suurima läbimüügiga laetavad hübriidautod. Seejuures saab aga määravaks, kuivõrd hea laadimispunktide võrgustiku suudab riik praegustes majandustingimustes tagada. Eesti elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames paigutatakse üle Eesti 163 laadijat, millest on eilse seisuga avatud 145. Uuring näitab, et elektriautode vastu on huvi maailmas vaibunud - vaid üks kümnest vastajast usub elektriautode tulevikku.

„KPMG läbiviidud uuring näitas, et  tarbijate ostuotsused sõltuvad pigem majanduslikest teguritest kui keskkonnasäästlikkusest. Järgneva viie aasta jooksul peavad tarbijad tõusvate energiahindade tõttu kõige olulisemaks madalat kütusekulu,“ ütles KPMG Baltics OÜ partner ning transpordi- ja logistikasektori juht Andres Root.

Võrreldes eelneva aastaga on keskkonnasäästlikkuse tähtsus tarbijate ostuotsustes küll kuus protsenti tõusnud, kuid ostuotsuse langetamisel peavad tarbijad olulisemaks madalat kütusekulu (92 %), ohutuse arendamist (78 %), ergonoomikat ja mugavust (77 %).

Uuringust selgus, et autode valikul omab internet üha suuremat rolli, kuna võimaldab tarbijatel hindasid kiiresti ja mugavalt võrrelda. Samas usub 85 protsenti vastajatest, et ostukäitumist mõjutab siiski kõige enam automark, mitte niivõrd soodne hinnatase. Autotootjate käibe suurendamiseks järgneva viie aasta jooksul tuleb investeerida uute toodete ja tehnoloogiate arendamisse. Uuringu põhjal kavatseb enamus autotootjaid investeerida turvalisuse, logistikateenuste ja uute seadmete arendamisse. Eelmisel aastal kasvatas kõige rohkem, 24 protsenti, oma turuosa Toyota. Suurem osa vastajatest usub, et 2018. aastani jätkub autotootjate Volkswagen, BMW ja Beijing Automotive Group (BAIC) turuosa kasv.

KPMG uuring Global Automotive Executive Survey 2013 viidi läbi 2012. aasta suvel ja selles osales 200 autotööstuse juhtivtöötajat. Esindatud olid autotootjad, tarnijad, edasimüüjad, finantsteenuste pakkujad, autorendifirmad ja muud liikuvusteenuste pakkujad. Vastanute seas oli ettevõtteid Euroopast, Lähis-Idast ja Aafrikast (39 protsenti), Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast (37 protsenti) ja Ameerikast (24 protsenti).

Uuringuga saab lähemalt tutvuda siin.

 

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757