Maarit Eerme • 26. aprill 2013
Jaga lugu:

Tööstused: kaubanduskettide omatooted pärsivad sektori arengut

Juhtivate toidutööstusettevõtete esindajad leidsid, et jaekettide omatooted pärsivad ettevõtete innovatsioonivõimekust, mis võiks kaasa tuua turu arengu.

„See, et kaubandusketid suruvad tööstustele peale omatooteid, pärsib ettevõtete motivatsiooni ja arengut,“ tõdes Rakvere Lihakombinaadi juht Teet Soorm. „Praegu on lihatoodetes omatoodete osakaal küll madal, kui see tõuseks aga 50-60% tasemele nagu Euroopas, siis ma pole kindel, et meil oleks Rakvere Lihatööstust, Atriat jt. sektori suurtegijaid. Meie ettevõtted pole nii konkurentsivõimelised, et suurtel turgudel töötavatele välisettevõtetele vastu panna.“

Kalevi juhi Kaido Kaare sõnul on private labelit mõtet teha ainult siis, kui see toodab mingit lisaväärtust ettevõttele.

Samas on private label hea võimalus välisturgudele sisenemisel. „Näiteks Valio ekspordib edukalt  Itaaliasse juustu,“ nentis Valio Eesti juht Maido Solovjov. „Samas, kui pool toodetavast kilepiimast, mis läheb Eesti turule, on private label, siis me ei ole õnnelikud selle üle.“

Tööstuste seisukohaga ei nõustunud aga ETK juht Jaanus Vihand. „Private label ei ole saatanast!“ ütles Vihand. „Ei saa öelda, et private label tapab innovatsiooni. Tere D-vitamiiniga piim on hea näide innovatsioonist ja tootearendusest. Samamoodi Valio uued tooted.“

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt