Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Mehhiko Väliskaubanduse, investeeringute ja tehnoloogia nõukogu (COMCE) vahel koostööleping, mille eesmärk on aidata Eesti ettevõtjatel saada hõlpsamini infot ärivõimalustest ja abi oma tegevuse laiendamiseks Mehhikos.
Eesti Kaubanduskoja peadirektor Mait Paltsi sõnul räägiti kohtumisel edasisest äridelegatsioonide võõrustamisest. „Loodetavasti juba lähima aasta jooksul võib oodata kõrgetasemelist ettevõtjate visiiti Mehhikost Eestisse. Mehhiko ettevõtjate sõnul muudavad Eesti atraktiivseks stabiilne majanduskeskkond ning soodne maksupoliitika, mis võimaldab tuua Eestisse ettevõtete peakontoreid ja hallata siin nende Euroopa ja Aasia suunalist tegevust. Lisaboonuseks peeti ka meie arenenud infotehnoloogilisi võimalusi ja asukohta, mis tervikuna teevad Eestist arvestatava investeeringute sihtriigi,“ sõnas Palts. Ta lisas, et Mehhiko ettevõtetele on suurt huvi pakkunud meie logistika ja transpordivõimalused, sest Eesti head asukohta nähakse ühe selge eelisena. Seega on võimalusi nii IT-valdkonnas kui ka kindlasti tehnoloogiliselt uudsete toodete müümiseks.
Sel nädalal on Eesti ettevõtjatest koosnev äridelegatsioon Mehhikos, kus nad saadavad Eesti Vabariigi välisminister Urmas Paeti ja tema Soome kolleegi Alexander Stubbi.
Kaubanduskoja äridelegatsiooni liige Ruth Oltjer ütles, et tuli Mehhikosse, et tutvuda tervishoiusüsteemi ja turusituatsiooniga. Ta on kohtunud seal erinevate distribuutoritega ja külastanud kohalikke haiglaid. „Huvi Chemi-Pharmi toodangu vastu oli suur. Eestis edukalt toimiv infektsiooni kontrolli süsteem on veel väljaarendamata ja tase erinevates haiglates on väga ebaühtlane, aga püüdlemine parema tulemuse poole on selgelt väljendunud. Meditsiinisektor on ilmselgelt kiiresti arenev ja tõusva trendiga. Erahaiglad on kallid, aga paremini varustatud ja järgivad Maailma Tervishoiuorganisatsiooni (WHO) norme. Riigihaiglad on kolme erineva tasemega ja erahaiglatest oluliselt väiksema eelarvega, “ selgitas Oltjer.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.