Möödunud nädalal toimunud Kinnisvarakonverentsil ütles Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder, et kauplused peavad keskuses sees olema, sest konkurent on seal ning Baltika üritab esimesena paremad kohad endale saada.
Kaupmehe elu on Baltika Grupi juhatuse esimehe Meelis Milderi sõnul suhteliselt lihtne, sest nad üritavad igasse uude kaubanduskeskusesse esimesena paremaid pindu saada. „Me suudame mõningate näitajate põhjal väga selgelt hinnata, kas jaepindade turg on ülekuumenenud või jahtunud,“ kinnitas Milder. Selgitades, et kinnisvaraturul on traffic stabiliseerunud, müük ruutmeetril ja marginaalid on langustrendis, kuid pinna rent tõuseb. „Kui kõik näitajad oleksid languses, siis saaks rääkida kaubanduspindade ülekuumenemisest, kuid rendihind räägib, et pindu ei ole liiga palju.“
Cityconi Baltimaade ja Taani ärijuht Mati Pops rääkis, et kaubanduspindu Eestis on liiga palju. „Kui kaubanduspindu lahti mõtestada, siis tänavakabandust on võib olla vähe, kuid suuri kaubanduskeskuseid on päris palju,“ kinnitas Pops.
„Turul on surve arenguks, seega usume, et hetkel on tarvis areneda, kuid rohkem arendusi ei ole hetkel mõistlik teha,“ rääkis Linstow Center Management juhatuse esimees Frode Gronvold. Kinnitades, et kui tuleb uus surve, siis tuleb uuesti arengu peale mõelda.
Milder rõhutas, et uute kaupluste avamine on strateegiline ja selgelt kaalutletud otsus. „Eesti on meie koduturg ja siin käitume agresiivsemalt kui kuskil mujal,“ rääkis Milder. Kommenteerides, et jaekaupmehed omavad teatud kaubamärkide portfelle, ning siis liiguvad üheskoos parvedena. „Reeglina käivad jutud, et Apranga on sees, LPP Retail on sees, kui palju teie pakute,“ rääkis Milder keskustesse minekust. Ta andis ka teada, et kui nemad keskuses pinda ei võta, siis see on konkurendil võimalus vabale rahale.
Konverentsil oli väide, et kaubanduskeskused laienevad kiiremini, kui tarbijate ostukindlus suureneb. Milderi sõnul on see neil ka üheks investeeringute mõõdikuks. „See oht on veel süvenemas, sest kaubanduspindade rent ei tule alla ja keskustel on järjekord ukse taga,“ selgitas Milder. Lisades, et kui kauplustes on ostjaid, siis on see ka majanduslikult mõistlik mudel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.