Autor: Maarit Eerme • 19. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma soovitab analüüsida toodet enne ketti pakkudes

Prisma Peremarketi ostujuht Tiia Karu sõnul peaks oskama vastata seitsmele küsimusele, enne kui hakatakse toodet Prismasse pakkuma. Kui kõik küsimused on vastused leidnud ning probleemid lahendatud, siis toode on valmis Prismasse tulekuks. 

Prismas toimub sortimendivahetus sõltuvalt kategooriast 2-4 korda aastas ning ostu- ja müügihinnad kinnitatakse kogu sortimendiperioodiks. „Tänaseks on meil juba kinnitatud järgmise aasta sortimendigraafik, mida saab küsida enda sortimendi koordinaatorilt,“ ütles Karu.

Samuti nagu teiste kettidel on ka Prismal Karu sõnul nädalad, kus tuleb esitada sortimendi pakkumine, mis vaadatakse keti poolt läbi ning saadetakse hankijale ka vastus. „Miinimum sortimendi periood kestab meil kolm kuud ja kui ta on sortimenti arvatud, siis see tähendab, et see ka seal on,“ kinnitas Karu.  Lisades, et sortiment on üles ehitatud stabiilsele sortimendile ning nad teevad vähe kampaaniaid.

Karu sõnul peavad hankijatel olema täidetud miinimumtingimused, et pääseda Prisma lettidele. Esimeseks eelduseks on kirjaliku lepingu sõlmimine. „Uute tarnijatega kasutame testperioodi, kus sõlmime eellepingu, mis on väga lihtne,“ rääkis Karu ja ütles, et see on hea võimalus õppida tundma üksteist, tooteid ja omavahelist koostöö sujuvust.

Karu sõnul on nende suureks eesmärgiks rahuldada tarbija vajadusi ning vastata nende ootustele. „Kui tarnija soovib toodet müüa, siis ei pane see veel kedagi seda toodet ostma,“ rääkis ta.

„Tarbijatel on uutele toodetele väga kindlad soovid: lihtne ja ehtne, täpselt sihtrühmale toode, paremini kontrollitud mõju, konkreetsete haiguste vastu, sisaldab vajalikke aineid ning funktsionaalsus on kasvav,“ loetles Karu tingimusi, mis peaks tarbijaid tooteid ostma panema.

Prismas on saanud suureks trendiks kohalik toit ning kliendile meeldib teada saada, et millisest farmis ja milliselt põllult on toit tulnud. Karu sõnul soovitakse väga lähipiirkonna toitu, kohalikust toorainest ning värsket toodet.

Karu soovitab vastata alljärgnevatele küsimustele enne, kui hakkate Prisma Peremarketisse toodet pakkuma:

- Kellele see toode on mõeldud?

- Kas tootel on asendustoode?- Miks tarbija seda toodet vajab?- Kas toote hind on konkurentsivõimeline?- Milline on toote tarneahela logistikakulu?- Kas tootel on tagatud saadavus?- Kas tootel on tagatud püsiv kvaliteet?

„Kui nendele küsimustele on vastatud ja probleemidele lahendus olemas, siis on toode valmis kaupluse letile tulemiseks,“ kinnitas Karu. 

Prisma Peremarketi emaettevõttel kehtib koostööprintsiip, mis tähendab, et kõiki hankijaid ja koostööpartnereid koheldakse võrdselt.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757