• 27.11.13, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olle Horm: lihatoodete koostis muutub järjest lihtsamaks

Atria Eesti tegevjuht Olle Hormi sõnul on sarnaselt piimatööstusega ka lihatoodete maitsemaailmas suund clean label ehk puhta etiketi toodetele, kus kasutusel väga vähe koostisaineid.
Hormi sõnul on väheste koostisainete kasutamine päris suur väljakutse, sest tooted peavad samal ajal säilitama hea väljanägemise ja olema ka maitselt meelepärased. Samas ei saa lihatoodete valmistamine täielikult lisaainete vabaks muutuda. “Lisaainetel on alati täita mingi kindel ülesanne. Vorstil, mis säilib vaid kaks päeva ja näeb hall välja, poleks ostjad,” selgitas Horm. Tema sõnul kasutavad tööstused lihatoodetes vaid neid koostisaineid, mis vastavad toiduohutuse nõuetele, on läbinud teadlaste juhtimisel erinevad uuringud ning toidujärelvalveasutuste ja tehnoloogide range kontrolli.
“Nõuete täitmine ja range kvaliteedi järelvalve kindlustab, et inimesteni jõuab toit, mis on ohutu ning täidab erinevad soovid: on maitsev, mugavalt kasutatav, isuäratava väljanägemisega ning säilitab oma maitse ja väljanägemise pikka aega,” lausus Horm. Lõppsõna jääb aga alati tarbijale. “Me teeme seda, mida inimesed tahavad osta ja ka ostavad.“
Samas nentis ta, et inimeste toitumisharjumused on märgatavalt muutunud. “Pole enam haruldane, et kui neljaliikmeline pere sööb õhtust, eelistavad kõik erinevaid toite. See tähendab, et tarbimine killustub järjest enam ning ka meil tuleb järjest mitmekesisemaid valikuid pakkuda,” ütles Horm.
Tarbimis- ja tootmisandmetele tuginedes on lihatoodete müüginumbrite edetabelites Eestis viinerid ja sardellid. Teist positsiooni hoiavad grillvorstid ja marineeritud lihad, kolmandat hakklihatooted, seejärel  keeduvorstid ning singid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele