Autor: Karoliina Vasli • 3. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurendi tööpõllule ei trügita

Digital Emotions OÜ ei ütle ilmselt lugejale suurt midagi, ent tegelikult puutute nendega kokku nii kinosaalis kui ka Viru Keskuses jalutades.

Digital Emotions tegeleb audio- ja videotehnika maaletoomisega. Üks omanikest Erik Pauklin rääkis, et turule tuldi 2004. aastal. Ta oli selleks ajaks valdkonnaga tegelenud juba kümmekond aastat, koos äripartneriga firma asutamine oli järgmine loogiline samm. “Edasi läks pigem ikkagi eestlaslikult rahulikult. Kerge iga-aastane väike kasv ja pidev püüd ajaga kaasas püsida,” meenutas ta. Majanduskriis harvendas tugevalt ka nende valdkonnas tegutsevate ettevõtete ridu. “Eeskätt said suurema hoobi just väga väikesed ja kõige suuremad. Ilmselt oli ka õnne, et olime tollal nn keskmised. Nagu Hardi Volmergi laulab: “Keskmised on kangemad, keskeltläbi kõik nad säilivad…” Ta lisas, et just see periood nõudiski keskmisest kiiremat reaktsiooni, paindlikkust ja tootevaliku ümberkujundamist.

Kõik algab tiimitööst

Pauklin nentis, et uued tooted ja turud on olulised, ent 2011.–2013. aastate märksõnad olid ennekõike inimesed. “On õnnestunud leida ja kokku panna toimiv meeskond nii enda inimeste kui koostööpartnerite näol,” selgitas ta ja märkis, et see puudutab ka partnereid teistes ärivaldkondades. “Minul isiklikult polnud eelmisel aastakümnel näiteks aimugi, kui tähtis võib olla nn kodupank ja oma sealne kontaktinimene.” Kui näiteks toiduainetööstuses hoitakse oma retsepte kiivalt saladuses, siis muusikaäris on kohati hoopis vastupidi. “Aitasime Euroopa vanimal kõlaritootjal välja töötada uusi, meie erivajadustele vastavaid kõlareid. Koostöös valmis saanud tooteid saavad aga osta nüüd kõik selle tootja edasimüüjad üle maailma. Ilma isiklike kontaktide ja tänaseks juba sõpradeta nendes ettevõtetes on see võimatu ülesanne,” tõi Pauklin näite.

Uut jalgratast ei leiuta

Koduturul on tema sõnul ettevõtetel kujunenud oma kitsamad suunad, kuhu teised ei trügigi. “Kõigil on oma tugevused ja milleks leiutada Nõmmel jalgratast, kui keegi seda juba Mustamäel teha oskab, eriti turul, kus neid ostetakse kaks tükki aastas,” selgitab ta. Digital Emotionsi viimaste aastate huvitavamateks projekti deks on Apollo Pärnu kino tehnoloogiline täislahendus, Viru Keskuse evakuatsiooni ja taustheli lahendus ning Tallinna Kino Kosmos AV täisintegratsioon.

Tänaseks on osade spetsiifiliste tootegruppidega laienetud ka teistesse Balti riikidesse. “Mingil ajal tegime projekte Venemaale, kuid sellega oli lõpuks ikka nagu paljudel teistelgi möödunud kümnendil, et läks nagu läks,” sõnas Pauklin. Täna ei plaanita püsiva tootevalikuga Baltikumist välja minna, aga ei välistata projektipõhiseid väljakutseid.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757