Maarit Eerme • 25. märts 2015
Jaga lugu:

Viik: eestlased, võtke vilets Soome e-kaubandus üle

IT Kolledži õppejõu Linnar Viigi sõnul võiksid Eesti kaupmehed võtta üle Soome e-kaubanduse, kui nad suudavad pakkuda paremat klienditeenindust, logistikat ning kasutajamugavust. Soome e-kaubandus on Viigi sõnul väga viletsas seisus.

„Kõikjal maailma nurgas kauplustes proovid mingit kindlat toodet, siis võtad välja oma nutitelefoni ning paned sisse toote koodi ning vajutad osta ning kaup on sul mitu korda odavamalt kolme päevaga kodus,“ rääkis IT Kolledži õppejõud ja Mobi Solutionsi juhatuse liige Linnar Viik turunduskonverentsil Password. Ta lisas, et see tarbijakäitumine varem või hiljem lööb eesti ettevõtjaid ja nende äri. „Miks on Eestis madal e-kaubanduse osakaal, siis mitte keegi ei julge rääkida, kui palju eestlased internetist kaupa ostavad. Omniva käest võiks küsida, et kui palju nad on hakanud kaupa sisse tooma.“

Estonian Investment Corporation juhatuse esimehe Ott Pärna sõnul on kaupmehed alati öelnud, et kaupmeeste jaoks on alati tähtis asukoht, asukoht, asukoht. „Linnaäärsed keskused lähevad suuremaks ja viletsamad jäävad tühjemaks. Teatavasti on reinvesteeritud kasum maksuvaba ja kui konkurent investeerib, siis peavad ka teised seda tegema,“ ütles Pärn. Lisades, et tegemist on kollektiivse rumalusega, kus on üle investeeritud.

Viigi sõnul on maakohtade raamatukogud kujunemas e-kaubanduskeskusteks. „Raamatukogu juht võtab kokku kogukonna kaubatellimused ruudulisse kaustikusse ning tellib selle siis kõik korraga ära Amazonist või mujalt,“ rääkis Viik.

Pärna sõnul on meie kaupmeeste takistus Eestist välja müüa kahe kõrva vahel kinni ning Eestis on juba ka ettevõtteid, kes teevad maailmas väga edukalt tööd näiteks Fortumo.

„Üks varinat on see, miks maailma ei minda enda toodetega on see, et inimesed ei tunne ennast inglise keelses keskkonnas mugavalt. Võtame Soome e-kaubanduse turu siis üle, kui suudame logistiliselt, klienditeeninduse, kasutusmugavuse poolest paremat teenust pakkuda. Soome e-kaubandus on väga viletsas seisus,“ ütles Viik.

Pärna sõnul Eesti siseturu kaubandus ei konkureeri suurte globaalsete gigantidega nagu näiteks Amazoniga. Ja Cherry tüüpi ettevõtetega see ka ei konkureeri, sest nad pakuvad kohalike teenuste vouchereid. „E-poega on maailma ühe raskem minna, sest üks osa sellest on kliendi tundmine ja teine on logistilise lahenduse puudumine,“ ütles ta. Lisades, et kui tahad USA-s e-kaubandust teha, siis mine sinna ning ava seal oma logistikakeskus. “Väiksemate nišši kaupadega on võimalik müüa tooteid maailma. Kuid see ei takista meil Soome turgu ära võtmast. Soome turg on väga palju venekeelne – Lapis on töötajad venelased, keel on vene keel ning osa turiste on ka vanelased. Seega see võib olla meile isegi konkurentsieeliseks,“ ütles Pärn.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt