Autor: Maarit Eerme • 7. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viis võimalust veebi ostukäru tagasi võitmiseks

Ameerikas kaotavad ettevõtted veebis ostukäru hüljanud klientide tõttu igal aastal 18 miljardit dollarit müügitulu.

Suurimatel ostukampaaniapäevadel nagu must reede ja küberesmaspäev, jättis 79% veebis ostlejatest oma ostu sooritamata, mistõttu jäi ettevõtetel saamata suur hunnik raha, kirjutab Entrepreneur. Kuigi ostude pooleli jätmine ohustab nii suuri kui väikeseid ettevõtteid, teeb see kõige rohkem peavalu alustavatele firmadele.

Veerandik veebiostlejatest jätab ostu sooritamata, sest veebipoes on keerukas liigelda. 21% huvilistest jätab tehingu lõpetamata, sest makseprotsess on liiga pikk. Suurematel jaekauplustel on tõenäoliselt vahendeid, et need probleemid likvideerida, ent alustavatel ettevõtetel on ressursid piiratud ning tulud kasinamad. Samas mida rohkem kliente ostu pooleli jätab, seda suurema lumepalliefekti kaotatud müügitulu tekitab: rikkad muutuvad rikkamaks ja alustajad kiratsevad üha enam.

Entrepreneur toob välja viis lihtsat ning soodsat sammu, kuidas sooritatud ostude mahtu tõsta ja hüljatud ostukärude arvu kahandada.

1. Koguge enne netipoe ehitamist andmeid

Parim võimalus ostukäru hülgamist ennetada on rakenduse planeerimise faasi algjärgus. Enne veebipoe tegemist uurige oma klientidelt, kuidas see nende meelest võiks töötada. Looge enne pärispoe avamist oma klientide jaoks testkeskkond. Kui tunnete oma kliente ja pakute neile nende ootustel põhinevat kasutajasõbralikku kogemust, suurendab see kindlalt müüki.

Suhelge oma klientidega kogu veebipoe loomise protsessi vältel. Laske neil testida erinevaid funktsioone ning talletage nende tagasiside. Nii saate teada, mis on nende jaoks kõige olulisem – olgu see siis kiirus, efektiivsus, lihtsus, turvalisus või kõik need asjaolud kokku.

2. Lihtsustage makseprotsessi

Vältige klientide keeruka maksesüsteemiga eemale peletamist. Mõned ettevõtted teevad selle vea, et küsivad klientidelt nii palju informatsiooni, et nad otsustavad oma kauba mujalt osta. Klient peab teadma, kui palju ta tellimuse vormistamisega veel vaeva peab nägema. Selge liides koos lühikese ostu sooritamiseni viiva protsessiga ei lase klientidel närvi minna.

Üks lihtne moodus tellimisvormi lühendamiseks on see, et postiindeksi sisestamisel täidetakse automaatselt ka linna ja riigi lahtrid. Samuti saab automaatselt üle kanda sisselogimise andmed. Sel moel on osad väljad juba eeltäidetud ning kliendil jääb üle andmed vaid kinnitada.

3. Lisage turvameetmeid

Kiire ja lihtne maksevõimalus ei maksa midagi, kui see pole turvaline. Identiteedivargused on kasvav probleem, mille ohvriks langeb igal aastal enam kui 12 miljonit ameeriklast, ning kliendid on ettevaatlikumad kui eales varem. Tegelikult jätab 17% veebiostlejatest tehingu pooleli just turvakaalutlustel.

Selle vastu aitavad võidelda erinevad autentimistooted ja –teenused, mis kontrollivad iga tehingut läbi kolmanda osapoole. Sellised ohutusmeetmed tagavad kasutajainfo krüpteeringu ja turvalisuse. Andke klientidele teada, et nende info on krüpteeritud. Ärevad kliendid otsivad turvameetmete infot ning ei jäta nii tõenäoliselt ostu sooritamata, kui näevad selgelt, et nende muredega on tegeletud.

4. Saatke taktitundeliselt teavitusi

Veebirakenduste üks eeliseid on see, et saate klientidele saata ostule ärgitavaid teavitusi. Kasutage seda võimalust, et meenutada neile ostukärus ootavaid kaupu, ent ärge avaldage liigset survet. Programmeerige rakendus nii, et see saadaks teavituse ainult nendele kasutajatele, kes valisid välja hinnalisemad kaubad või sirvisid tooteid enne ostukäru täitmist pikemalt.

Sarnaseid teavitusi saab kasutada ka ostu kinnitamiseks, uuenduste jälitamiseks ning klientide teavitamiseks eripakkumistest.

5. Edendage müüki allahindlustega

Pakkuge klientidele lisaboonuseid, et nad teie poes ostleks. Kuigi allahindlusega kaasneb teatav kulu, kasvatab see kasutajabaasi, tõstab klientide rahulolu ning annab õige kasutamise korral tulude laekumisele hoo sisse.

Näiteks loobus alustav toidukullerfirma Caviar esmaklientidele kohaletoimetamistasust. Ka pakub ettevõte 20dollarist krediiti kasutajatele, kes jagavad nende rakendust edasi ning toovad ka sõbrad sinna ostlema.

Sellised olidki viis lihtsat ja üldse mitte kulukat võimalust oma veebiäri edendamiseks ning poolelijäänud ostude realiseerimiseks. Kuulake oma kliente kohe alguses ning jälgige, et nad tunneks end turvaliselt. Sel juhul vajutavad nad peagi Osta-nuppu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757