• 12.06.15, 11:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aianduskeskused plaanivad laienemist

Aianduskeskused Hansaplant ja Hortes plaanivad laiendada kauba sortimenti, e-kauplust kuid mõeldakse ka uute keskuste rajamise peale.
Hansaplanti tegevjuhi Indrek Naudi sõnul olid nende möödunud aasta tulemused plaanipärased ning käive kasvas 3,5 miljoni euroni. „Kasumi number selgub hiljem, sest auditeerimine hetkel käib,“ ütles Naudi.  Samuti oli Trigon Gardening/aianduskeskus Hortesele 2014. aasta kasumlik ning vastas igati ootustele. „Sama võime öelda 2015. aasta 5 kuu kohta ning maikuus saame rääkida ligi 13%lisest müügikasvust, mis tuleneb eelkõige kasvanud ostukorvist,“  ütles Trigon Gardening turundusjuht Sigre Parm. Ta lisas, et ostukorvi on nad suutnud kasvatata tänu laiemale sortimendile ja paremale kaubavalikule.
„Meie aianduskeskuse emotsionaalne ostukeskkond ja visuaalselt nauditav (õitsev) kaubavalik soodustab eelkõige oste kaupluses kohapeal,“ rääkis Parm. Hortese e-poe müügi moodustavad peamiselt mullad, multšid, väetised ja aiatarvikud, samuti näiteks lemmikloomatoidud. Parmi sõnul ei müü nad taimi posti teel teadlikult, sest tarbijale on oluline ise oma valik teha ning taimede transpordiga kaasnevad mitmed riskid.
Hansaplanti e-poe keskkond käivitub käesoleva aasta jooksul, kuid Naudi sõnul võtavad nad kaupade tellimusi ka praegusel ajal vastu. „Taimed ei ole enamasti e-poe kaup, kuid kodu- ja sisustuskaubad ning aiakaubad kindlasti on,“ ütles ta.
Naudi sõnul on laienemisplaanidest vara rääkida, aga töö erinevate variantidega käib. Hortes on laienemisplaane juba teinud ja tegemas ning neil on oma osa ka Trigon Gardening strateegias. Parmi sõnul jälgivad nad kindlasti vanasõna „Üheksa korda mõõda ja üks kord lõika“. „Loodetavasti saame sel teemal rohkem avaldada juba lähiajal,“ rääkis Parm. Ta lisas, et loomulikult ei ole välistatud jätkuv laienemine sortimendis ning uudsete kaubagruppide kaasamine tootevalikusse.
Parmi sõnul on nende Hortese aianduskeskus kevadhooajal tõmbenumbriks kogu Eesti mastaabis, mitte ainult enda piirkonnas, sest neile sõidetakse spetsiaalselt kaugemalt ja ka üle Eesti külla.
Kuidas meelitavad aianduskeskused endale kliente?
„Müügikampaaniate läbiviimisel pole vahet  kus see toimub, aianduskeskustes või ehituskauplustes. Kõik suuremad jaemüüjad viivad müüginumbrite kasvatamise eesmärgil jooksvalt läbi müügikampaaniaid. Sellest võidab lõpuks tarbija,“ selgitas Naudi.
Aianduskeskus Hortese eesmärgiks ei ole võistelda ehituskauplustega selles, kes pakub soodsama hinnaga hekielupuud. „Meie konkurentsieeliseks, mida täna ka tarbijad väga hästi teavad ja tajuvad on rikkalik valik, hinnataseme diferentseerumine, kindlasti kvaliteetsed ja hooldatud taimed, asjatundlik teenindus ja nõuandlik müük,“ loetles Parm nende eeliseid, lisades, et need on peamised põhjused, miks kliendid nende aianduskeskust külastavad.
Hansaplanti tegevjuht kinnitas, et ehituskauplustega pole tarvis võidelda, sest mõlemal poel on oma eesmärk ning klient. „Aianduskeskuseid eristab ehituskauplustest nagu nimigi ütleb kindel suunitlus aiandusvaldkonnale. Aianduskeskus on professionaalne ostukoht, kus suurt rõhku pannakse klientide nõustamisele, konsulteerimisele, taimede kvaliteedil ja müügivälimuse hoidmisele,“ selgitas Naudi. Lisades, et selles saab ise veenduda, kui külastada ehituskauplust ja aianduskauplust näiteks juulikuus.
Naudi sõnul on aianduskeskused professionaalsed hobi- ja elustiilipoed, mis suudavad võrreldes ehituskauplustega tagada taimede ja sisustuskaupade täieliku sortimendi ja kvaliteedi absoluutselt igal ajal aastas. „Üldjuhul inimesed, kelle koduaia väravas tahaks seisatada ja aeda piiluda, on eranditult aianduskeskuse püsikliendid.“ Naudi jutu järgi on aianduskeskuste tegevusvaldkond laienenud. Suurenenud on kodu- ja sisustuskaupade, toidu, riiete, lemmiklooma tarvikute osakaal.
Hansaplant kasutab erinevaid turunduskanaleid, sest need töötavad nende jaoks kompleksselt. „Kõige operatiivsem turunduskanal on koduleht ja Facebook. Samuti ei saa alahinnata kliendilt- kliendile suhtlust ja info levimist,“ ütles Naudi ja lisas, et kes on korra poes käinud, tuleb tagasi ja võtab sõbra ka kaasa.
Hortes annab hooajal välja katalooge, mis annab tarbijatele detailsema ja vajaduspõhise ülevaate nende sortimendist ning toovad ka ostjad majja.
Kuidas pannakse inimesi rohkem ostma?
Hansaplant ei müü lihtsalt tooteid, vaid kombineerib neid omavahel kokku, selleks et inspireerida klienti ise mõtlema ning olema julgem ka valikus taimedega. „See tähendab, et taime ilu on potis ning iga taimega kaasa peaks klient leidma ka sobiva poti,“ selgitas Naudi. Ta lisas, et Hansaplant jälgib täpselt aastaaegu ja hooaegu ning tuletame klientidele meelde hetkel kõige olulisemat.
„Meie aianduskeskuses on tooteuudiseid pea iga nädal ja seega ka põhjust regulaarseks külastamiseks,“ ütles Parm. Selgitades, et isekasvatamistrend ja aiandus hobina on urbaniseerunud inimestele jätkuvalt oluline. Hortes püüab ennast nähtaval hoida läbi erinevate koostööpartnerite meedias. „Meie tooted on visuaalsed ja püüame neid presenteerida ning oma uudistoodetest teavitama ka koostööprojektide raames,“ lisas Parm.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele